AlertEnergetykaEnergia elektrycznaSurowce

Europejczycy rzucają wyzwanie Azji fundując fabryki baterii za ciężkie miliardy

Fabryka baterii Northvolt / fot. Northvolt

Europa ma własnych dostawców baterii do samochodów elektrycznych. Firmy Northvolt ze Szwecji i niemiecko – francuski projekt Automotive Cells Company inwestują w nowe fabryki w Europie. Rozwój tego przemysłu w Europie to skutek dopłat z budżetu europejskiego, świadczonych europejskim producentom, samochodów elektrycznych oraz coraz częściej inwestorom, którzy zaczęli wierzyć, że jest to dobry kierunek rozwoju.

Finansowanie nowych fabryk baterii do samochodów elektrycznych składa się coraz bardziej z zaangażowania banków takich jak BNP Paribas, ING i Deutsche Bank, które udzielają tym firmom kredytów. Zabezpieczeniem tsą długoterminowe umowy z partnerami takimi jak BMW, Scania, Volvo i Volkswagen, które deklarują, że kupią baterie wyprodukowane w Europie.

Na Starym Kontynencie dominują azjatyckie koncerny takie jak CATL, SDI i LG, którzy produkują baterie głównie w Europie Środkowo-Wschodniej. Europejskie firmy wybierają natomiast lokalizacje w Europie Zachodniej.

Die Welt / Aleksandra Fedorska

Unia bierze pod lupę chińskie elektryki. Preludium wojny handlowej? Spięcie


Powiązane artykuły

Grad głównym winnym strat w amerykańskiej fotowoltaice

55 procent amerykańskich roszczeń powiązanych z uszkodzeniem farm fotowoltaicznych przez zjawiska pogodowe dotyczy gradu. W skali globalnej, opady gradu zajmują...
reichstag Niemcy Berlin

Niemcy poparli unijne regulacje dotyczące niskoemisyjnego wodoru

Niemieckie ministerstwo gospodarki opublikowało komunikat wyrażając pełne poparcie dla nowych regulacji unijnych dotyczących produkcji wodoru. Bruksela zdecydowała się na  uznanie...

Kotły gazowe w Czystym Powietrzu, ale tylko dla spóźnialskich

Od 15 lipca NFOŚiGW będzie przyjmował wnioski na dofinansowanie zakupu kotłów gazowych. Z pomocy będą mogły skorzystać tylko osoby, które...

Udostępnij:

Facebook X X X