AlertEnergetykaEnergia elektrycznaOnetSurowceWykop

Europejczycy rzucają wyzwanie Azji fundując fabryki baterii za ciężkie miliardy

Fabryka baterii Northvolt / fot. Northvolt

Europa ma własnych dostawców baterii do samochodów elektrycznych. Firmy Northvolt ze Szwecji i niemiecko – francuski projekt Automotive Cells Company inwestują w nowe fabryki w Europie. Rozwój tego przemysłu w Europie to skutek dopłat z budżetu europejskiego, świadczonych europejskim producentom, samochodów elektrycznych oraz coraz częściej inwestorom, którzy zaczęli wierzyć, że jest to dobry kierunek rozwoju.

Finansowanie nowych fabryk baterii do samochodów elektrycznych składa się coraz bardziej z zaangażowania banków takich jak BNP Paribas, ING i Deutsche Bank, które udzielają tym firmom kredytów. Zabezpieczeniem tsą długoterminowe umowy z partnerami takimi jak BMW, Scania, Volvo i Volkswagen, które deklarują, że kupią baterie wyprodukowane w Europie.

Na Starym Kontynencie dominują azjatyckie koncerny takie jak CATL, SDI i LG, którzy produkują baterie głównie w Europie Środkowo-Wschodniej. Europejskie firmy wybierają natomiast lokalizacje w Europie Zachodniej.

Die Welt / Aleksandra Fedorska

Unia bierze pod lupę chińskie elektryki. Preludium wojny handlowej? Spięcie


Powiązane artykuły

Ukraiński skarb surowcowy może okazać się mitem

Medialne znaczenie pierwiastkom ziem rzadkich (REE) na Ukrainie nadał prezydent USA, domagając się zawarcia umowy na ich eksploatację. Ukraina jest...

Elektrownie węglowe wracają do łask? OZE w odwrocie

W Polsce w pierwszym kwartale 2025 roku o 10,8 procent do 34,8 TWh zwiększyła się produkcja energii elektrycznej w zawodowych...

Orlen wybrał polskie firmy do zbadania dna pod nową farmę wiatrową

Koncern wybrał trzy polskie firmy do przeprowadzenia badań geologicznych w obszarze na którym powstanie morska farma wiatrowa Baltic East. Mają...

Udostępnij:

Facebook X X X