Europa ma własnych dostawców baterii do samochodów elektrycznych. Firmy Northvolt ze Szwecji i niemiecko – francuski projekt Automotive Cells Company inwestują w nowe fabryki w Europie. Rozwój tego przemysłu w Europie to skutek dopłat z budżetu europejskiego, świadczonych europejskim producentom, samochodów elektrycznych oraz coraz częściej inwestorom, którzy zaczęli wierzyć, że jest to dobry kierunek rozwoju.
Finansowanie nowych fabryk baterii do samochodów elektrycznych składa się coraz bardziej z zaangażowania banków takich jak BNP Paribas, ING i Deutsche Bank, które udzielają tym firmom kredytów. Zabezpieczeniem tsą długoterminowe umowy z partnerami takimi jak BMW, Scania, Volvo i Volkswagen, które deklarują, że kupią baterie wyprodukowane w Europie.
Na Starym Kontynencie dominują azjatyckie koncerny takie jak CATL, SDI i LG, którzy produkują baterie głównie w Europie Środkowo-Wschodniej. Europejskie firmy wybierają natomiast lokalizacje w Europie Zachodniej.
Die Welt / Aleksandra Fedorska