icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Europejskie miasta mogą nie osiągnąć ambitniejszych celów dotyczących zanieczyszczenia powietrza i hałasu

Europejski Trybunał Obrachunkowy alarmuje, że miasta w Unii Europejskiej mogą nie zrealizować zaostrzonych celów dotyczących ograniczenia zanieczyszczenia powietrza i hałasu. Według raportu, dotychczasowe postępy są niewystarczające, a polityka wymaga większej spójności i wsparcia finansowego.

W opublikowanym 15 stycznia raporcie Europejski Trybunał Obrachunkowy (ETO) podkreślił, że wiele miast UE zmaga się z wysokim poziomem zanieczyszczenia powietrza i hałasu, co ma poważne konsekwencje dla zdrowia mieszkańców. Choć w ostatnich latach poczyniono pewne postępy, tempo zmian jest zbyt wolne, aby sprostać ambitniejszym celom wyznaczonym na kolejne lata.

ETO wskazuje, że głównym źródłem problemu są emisje pochodzące z transportu drogowego, przemysłu i ogrzewania budynków. Jednocześnie zauważa, że polityka na poziomie lokalnym i krajowym często nie jest odpowiednio skoordynowana z unijnymi celami klimatycznymi.

Audytorzy zwrócili uwagę na konieczność większego wsparcia finansowego dla miast, które borykają się z trudnościami w modernizacji infrastruktury, takiej jak transport publiczny czy systemy grzewcze. Podkreślono również znaczenie lepszego monitorowania postępów i egzekwowania przepisów.

Zanieczyszczenie powietrza i hałas są uznawane za jedne z największych zagrożeń środowiskowych dla zdrowia w Europie. Według danych Komisji Europejskiej, co roku z ich powodu przedwcześnie umiera około 400 tys. osób w UE. Audytorzy apelują o podjęcie pilnych działań, aby odwrócić ten niepokojący trend.

Europejski Zielony Ład zakłada osiągnięcie znaczącej poprawy jakości środowiska w miastach do 2030 roku, ale według raportu, bez wprowadzenia bardziej zdecydowanych działań, realizacja tego celu pozostaje niepewna.

Reuters / BiznesAlert.pl

Niemieckie landy nie chcą płacić Brukseli za wysokoemisyjne auta

Europejski Trybunał Obrachunkowy alarmuje, że miasta w Unii Europejskiej mogą nie zrealizować zaostrzonych celów dotyczących ograniczenia zanieczyszczenia powietrza i hałasu. Według raportu, dotychczasowe postępy są niewystarczające, a polityka wymaga większej spójności i wsparcia finansowego.

W opublikowanym 15 stycznia raporcie Europejski Trybunał Obrachunkowy (ETO) podkreślił, że wiele miast UE zmaga się z wysokim poziomem zanieczyszczenia powietrza i hałasu, co ma poważne konsekwencje dla zdrowia mieszkańców. Choć w ostatnich latach poczyniono pewne postępy, tempo zmian jest zbyt wolne, aby sprostać ambitniejszym celom wyznaczonym na kolejne lata.

ETO wskazuje, że głównym źródłem problemu są emisje pochodzące z transportu drogowego, przemysłu i ogrzewania budynków. Jednocześnie zauważa, że polityka na poziomie lokalnym i krajowym często nie jest odpowiednio skoordynowana z unijnymi celami klimatycznymi.

Audytorzy zwrócili uwagę na konieczność większego wsparcia finansowego dla miast, które borykają się z trudnościami w modernizacji infrastruktury, takiej jak transport publiczny czy systemy grzewcze. Podkreślono również znaczenie lepszego monitorowania postępów i egzekwowania przepisów.

Zanieczyszczenie powietrza i hałas są uznawane za jedne z największych zagrożeń środowiskowych dla zdrowia w Europie. Według danych Komisji Europejskiej, co roku z ich powodu przedwcześnie umiera około 400 tys. osób w UE. Audytorzy apelują o podjęcie pilnych działań, aby odwrócić ten niepokojący trend.

Europejski Zielony Ład zakłada osiągnięcie znaczącej poprawy jakości środowiska w miastach do 2030 roku, ale według raportu, bez wprowadzenia bardziej zdecydowanych działań, realizacja tego celu pozostaje niepewna.

Reuters / BiznesAlert.pl

Niemieckie landy nie chcą płacić Brukseli za wysokoemisyjne auta

Najnowsze artykuły