icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Francja będzie mieć własną kopalnię litu od 2027 roku

Od 2027 roku Francja chce promować we własnym rynku lit z metali lekkich, który jest ważny przy produkcji baterii do samochodów elektrycznych. Własna kopalnia może zmniejszyć zależność od Chin. Firma górnicza Imerys ogłosiła otwarcie kopalni litu w departamencie Allier.

Lit jest ważny z punktu widzenia produkcji akumulatorów, zwłaszcza do samochodów elektrycznych. Badania przeprowadzone przez firmę Imerys wykazały, że złoża w regionie Allier w centralnej Francji są wystarczające do wyprodukowania 34 tysięcy ton wodorotlenku litu rocznie od 2028 roku, co miałoby wystarczyć do wyprodukowania 700 tysięcy pojazdów elektrycznych.

Ten surowiec jest wydobywany w wielu krajach, przede wszystkim w Ameryce Południowej i Australii. Jednak przetwarzanie surowca odbywa się obecnie prawie wyłącznie w Chinach. W związku z przechodzeniem przemysłu samochodowego na pojazdy elektryczne coraz częściej pojawiają się ostrzeżenia o nowym uzależnieniu od importu. Bliskie więzi handlowe z Chinami są od pewnego czasu krytykowane, ponieważ kraj ten lekceważy prawa mniejszości i grozi inwazją na Tajwan.

Grupa Imerys argumentuje, że ​​kopalnia w Allier wzmocni suwerenność przemysłową Europy. W projekt zainwestowane będzie około miliarda euro. W związku z tym lit ma być wydobywany pod ziemią w celu ograniczenia szkód środowiskowych na powierzchni. Kopalnia ma działać przez 25 lat.

Rząd francuski wspiera ten projekt. – Ten projekt, który jest wzorowy pod względem środowiska i klimatu, drastycznie zmniejszy nasze zapotrzebowanie na import litu – powiedział francuski minister gospodarki Bruno Le Maire.

Zeit/Michał Perzyński

Od 2027 roku Francja chce promować we własnym rynku lit z metali lekkich, który jest ważny przy produkcji baterii do samochodów elektrycznych. Własna kopalnia może zmniejszyć zależność od Chin. Firma górnicza Imerys ogłosiła otwarcie kopalni litu w departamencie Allier.

Lit jest ważny z punktu widzenia produkcji akumulatorów, zwłaszcza do samochodów elektrycznych. Badania przeprowadzone przez firmę Imerys wykazały, że złoża w regionie Allier w centralnej Francji są wystarczające do wyprodukowania 34 tysięcy ton wodorotlenku litu rocznie od 2028 roku, co miałoby wystarczyć do wyprodukowania 700 tysięcy pojazdów elektrycznych.

Ten surowiec jest wydobywany w wielu krajach, przede wszystkim w Ameryce Południowej i Australii. Jednak przetwarzanie surowca odbywa się obecnie prawie wyłącznie w Chinach. W związku z przechodzeniem przemysłu samochodowego na pojazdy elektryczne coraz częściej pojawiają się ostrzeżenia o nowym uzależnieniu od importu. Bliskie więzi handlowe z Chinami są od pewnego czasu krytykowane, ponieważ kraj ten lekceważy prawa mniejszości i grozi inwazją na Tajwan.

Grupa Imerys argumentuje, że ​​kopalnia w Allier wzmocni suwerenność przemysłową Europy. W projekt zainwestowane będzie około miliarda euro. W związku z tym lit ma być wydobywany pod ziemią w celu ograniczenia szkód środowiskowych na powierzchni. Kopalnia ma działać przez 25 lat.

Rząd francuski wspiera ten projekt. – Ten projekt, który jest wzorowy pod względem środowiska i klimatu, drastycznie zmniejszy nasze zapotrzebowanie na import litu – powiedział francuski minister gospodarki Bruno Le Maire.

Zeit/Michał Perzyński

Najnowsze artykuły