icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Furgalski: Niepokojące dymisje kadry zarządzającej spółek kolejowych (WIDEO)

Nie ulega wątpliwości, że nowy minister infrastruktury bardzo krytycznie podchodzi do wydarzeń na kolei, jednak zjawisko dymisjonowania się najważniejszych prezesów spółek kolejowych jest niezwykle niepokojące. Powodem tych działań jest chęć ucieczki przed ustawą, która wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku i zakłada opodatkowanie odpraw 70% podatkiem. Jak powiedział agencji eNewsroom.pl Adrian Furgalski, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR,  jesteśmy na przełomie końca perspektywy finansowej Unii Europejskiej, mamy problem z rozliczeniem środków europejskich, a do dymisji podały się jednocześnie osoby z zarządu PKP PLK  oraz szefowie PKP. Trudna sytuacja dotyczy również dostawy pociągów Dart dla PKP Intercity oraz zagrożenia strajkiem w PKP Cargo, a zmiany na kluczowych stanowiskach kilku spółek w jednej chwili mogą doprowadzić do trudności w zarządzaniu.

– Dymisja prezesa PKP S.A. Bogusława Kowalskiego jest smutnym wydarzeniem, dlatego, że – pomijając polityczne nastroje wokół jego osoby –  jest on znany z bardzo rynkowych postaw i z wielu dokonań, takich jak udział w tworzeniu Kolei Mazowieckich –  pierwszego niezależnego przewoźnika kolejowego w Polsce. Obecnie kolejowe spółki rozwijają się dynamicznie, nabywają tabor i planują wprowadzenie wspólnej, przystępnej dla pasażerów oferty, więc rewolucja czy likwidacja poszczególnych spółek kolejowych jest mało prawdopodobna. W przypadku PKP Cargo przewidywana jest kontynuacja płynnego rozwoju, a sytuacja związana z prywatyzacją PKP Energetyka może negatywnie wpływać na funkcjonowanie polskiej sieci kolejowej –   ocenia Furgalski.

Źródło: eNewsroom.pl

Nie ulega wątpliwości, że nowy minister infrastruktury bardzo krytycznie podchodzi do wydarzeń na kolei, jednak zjawisko dymisjonowania się najważniejszych prezesów spółek kolejowych jest niezwykle niepokojące. Powodem tych działań jest chęć ucieczki przed ustawą, która wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku i zakłada opodatkowanie odpraw 70% podatkiem. Jak powiedział agencji eNewsroom.pl Adrian Furgalski, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR,  jesteśmy na przełomie końca perspektywy finansowej Unii Europejskiej, mamy problem z rozliczeniem środków europejskich, a do dymisji podały się jednocześnie osoby z zarządu PKP PLK  oraz szefowie PKP. Trudna sytuacja dotyczy również dostawy pociągów Dart dla PKP Intercity oraz zagrożenia strajkiem w PKP Cargo, a zmiany na kluczowych stanowiskach kilku spółek w jednej chwili mogą doprowadzić do trudności w zarządzaniu.

– Dymisja prezesa PKP S.A. Bogusława Kowalskiego jest smutnym wydarzeniem, dlatego, że – pomijając polityczne nastroje wokół jego osoby –  jest on znany z bardzo rynkowych postaw i z wielu dokonań, takich jak udział w tworzeniu Kolei Mazowieckich –  pierwszego niezależnego przewoźnika kolejowego w Polsce. Obecnie kolejowe spółki rozwijają się dynamicznie, nabywają tabor i planują wprowadzenie wspólnej, przystępnej dla pasażerów oferty, więc rewolucja czy likwidacja poszczególnych spółek kolejowych jest mało prawdopodobna. W przypadku PKP Cargo przewidywana jest kontynuacja płynnego rozwoju, a sytuacja związana z prywatyzacją PKP Energetyka może negatywnie wpływać na funkcjonowanie polskiej sieci kolejowej –   ocenia Furgalski.

Źródło: eNewsroom.pl

Najnowsze artykuły