BezpieczeństwoEnergetykaOpiniePrawoRopa

Olechnowicz: Należy zbadać dlaczego wykreślono Lotos z polskiej mapy gospodarczej

Fot. Orlen/Lotos. Grafika: Gabriela Cydejko.

Fot. Orlen/Lotos. Grafika: Gabriela Cydejko.

Paweł Olechnowicz, były prezes Lotosu, powiedział, że trzeba przeanalizować powody fuzji Orlenu i Lotosu.

Podczas wywiadu na antenie TVN24 Paweł Olechnowicz, były prezes Lotosu, odniósł się do fuzji Orlenu i Lotosu.

– Powody, dla których z mapy gospodarczej Polski wymazano Lotos, powinny zostać szybko przeanalizowane – powiedział na antenie telewizji, cytowany przez Polską Agencję Prasową.

– Nie ulega wątpliwości, że zdarzenia, które miały miejsce (…), w tym budowa czempiona Orlen, powinny być szybko przeanalizowane i to w podstawowych sprawach (…), a szczególnie, co było powodem tego, że został wymazany z mapy gospodarczej Polski Lotos – dodał.

Były prezes Lotosu stwierdził również, że jego firma nikomu nie przeszkadzała oraz była w czołówce rozwijających się przedsiębiorstw działających na polskim rynku. Na pytanie czy w połączenie obu spółek zamieszana była Rosja odpowiedział, że od zbadania tego są odpowiednie służby.

– Pytanie, czy to jest potrzebne, żeby robić to powiedzmy aż tak publicznie, czy są takie możliwości, ażeby służby, które są powołane do tego, odpowiednio w ciszy i spokoju działały i robiły swoją robotę i znalazły, co było powodem, jakie są problemy, kto za co odpowiadał (…) i do czego to się kwalifikuje – kontynuował Paweł Olechnowicz cytowany przez PAP.

W 2022 roku zapadła decyzja o fuzji Orlenu i Lotosu. Komisja Europejska wyraziła na nią zgodę pod szeregiem warunków, między innymi sprzedaży 417 stacji paliw w Polsce, 144 na Węgrzech i 41 na Słowacji oraz 30 procent akcji Rafinerii Gdańskiej, które zakupiła spółka Saudi Aramco.

Opracował Marcin Karwowski

Wrona: Wojna mogła zdeterminować udział Saudyjczyków w fuzji Orlenu i Lotosu


Powiązane artykuły

Rafineria PCK w Schwedt

Zmienił się rząd, a Niemcy ciągle nie wiedzą co z Rosnieftem w Schwedt

Nowy skład federalnego ministerstwo gospodarki nadal nie sprecyzował jakie konkretne zamiary ma w sprawie udziału Rosnieftu w trzech dużych niemieckich...
Podpisanie umowy w sprawie finansowania budowy lądowej części FSRU. Na zdjęciu Marta Postuła, wiceprezes BGK i Sławomir Hinc, prezes Gaz-Systemu. Fot.: Gaz-System

Dwa miliardy na polski pływający gazoport

BGK podpisał umowę z Gaz-Systemem na pożyczkę w wysokości ponad dwóch miliardów złotych, celem sfinansowania budowy części lądowej FSRU. Inwestycja...

Szwajcarzy nadal nie wiedzą ile zapłacą za unijny prąd

Po publikacji szkicu umowy na temat wymiany energii elektrycznej między Szwajcarią a UE w piątek 13 czerwca szwajcarskie społeczeństwo ma...

Udostępnij:

Facebook X X X