icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Powstaną kolejne odcinki Via Baltica

– Dzisiejsze umowy na budowę drogi ekspresowej S61 na północ od obwodnicy Łomży pokazują, że rząd Pani Premier Beaty Szydło dotrzymuje złożonych obietnic. Co więcej, przygotowania do realizacji tej inwestycji przyspieszyły i umowy są podpisywane wcześniej niż pierwotnie zakładano. Via Baltica to bardzo ważna trasa dla Polski i Europy Wschodniej, podobnie jak Via Carpatia, na której budowę na odcinku od Kraśnika do Lasów Janowskich wczoraj zostały podpisane trzy umowy – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

31 października 2017 r. w obecności ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka, wiceministra Marka Chodkiewicza, wojewody podlaskiego Bohdana Paszkowskiego oraz Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztofa Kondraciuka zostały podpisane umowy na projekt i budowę odcinków S61 w. Kolno – Stawiski oraz Stawiski – Szczuczyn. W ramach inwestycji za przeszło 630 milionów zł powstanie 34,4 km drogi ekspresowej.

– Przyszła trasa poprawi komfort i bezpieczeństwo podróży, m.in. wyprowadzając ruch ciężki z miejscowości oraz wpłynie na skrócenie czasu przejazdu. Co ważne, przyczyni się do uaktywnienia całego, północno-wschodniego regionu kraju. Patrząc szerzej pozwoli także na realizację korytarzy komunikacyjnych w układach południkowym i równoleżnikowym zarazem, łącząc granicę Polski z Litwą z autostradami A2 i A4 po zachodniej stronie kraju – podsumował Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk.

Inwestycje będą prowadzone w formule „Projektuj i buduj”. Wykonawcy zadeklarowali ukończenie zadań w okresie 31 miesięcy od podpisania umowy. Na projekt i uzyskanie decyzji ZRID przewidziano 15 miesięcy, natomiast na roboty drogowe, wraz z uzyskaniem decyzji na użytkowanie, przewidziano  16 miesięcy (nie wliczając okresów zimowych).

Obydwa odcinki drogi ekspresowej będą miały dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i nawierzchnię z betonu cementowego, przystosowaną do przenoszenia obciążeń  115 kN/oś. Ich oddanie do ruchu jest planowane w IV kwartale 2020 roku.

Kolno – Stawiski

W ramach odcinka drogi ekspresowej o długości 16,4 km powstanie węzeł drogowy „Kolno”. Zadanie obejmuje także wykonanie części drugiej nitki obwodnicy Stawisk oraz przebudowanie fragmentu istniejącej jezdni obwodnicy. W ramach inwestycji powstanie m.in.:

· 16 obiektów inżynierskich,

· 33 przepusty (w tym zespolone z przejściami dla zwierząt),

· infrastruktura ochrony środowiska (w tym ekrany akustyczne), zbiorniki retencyjne,

· ogrodzenie drogi ekspresowej.

Wartość kontraktu budowlanego to 288,3 mln. zł.

Stawiski – Szczuczyn

W ramach odcinka drogi ekspresowej S61 o długości 18 km powstanie  węzeł drogowy „Grabowo”. Zadanie obejmuje także wykonanie części drugiej nitki obwodnicy Stawisk oraz przebudowanie fragmentu istniejącej jezdni obwodnicy. Realizacja zadania obejmuje budowę:

· 21 obiektów  inżynierskich,

· 59 przepustów (w tym zespolonych z przejściami dla zwierząt),

· elementów infrastruktury ochrony środowiska (w tym ekranów akustycznych, zbiorników retencyjnych),

· ogrodzenia drogi ekspresowej,

Wartość kontraktu budowlanego to 342,1 mln zł

S61 w województwie podlaskim

Dzięki dzisiejszym umowom w województwie podlaskim realizowanych jest 5 odcinków S61 o długości 78 km i wartości przeszło 1,6 mld zł:

· w. Kolno – Stawiski o długości 16,4 km, oddanie do ruchu planowane w IV kwartale 2020 r.,

· Stawiski – Szczuczyn o długości 18 km, oddanie do ruchu planowane w IV kwartale 2020 r.,

· obwodnica Szczuczyna (II nitka) o długości 6,5 km, koniec prac planowany na I kw. 2020 r.,

· obwodnica Suwałk o długości 13 km, zakończenie budowy planowane w II kw. 2019 r.,

· obwodnica Suwałk – Budzisko (granica państwa) o długości 24 km, zakończenie prac planowane w III kw. 2020 r.

Przetargi w toku

Jednocześnie w procedurze przetargowej są pozostałe fragmenty podlaskiej S61. Na odcinku Łomża Południe – Łomża Zachód została wybrana najkorzystniejsza oferta, podpisanie umowy planowane jest na styczeń 2018 r. Podpisanie umów na pozostałe odcinki S61 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do Łomży (Podborze – Śniadowo, Śniadowo – Łomża Południe, Łomża Zachód – Kolno) jest planowane w I kwartale 2018 r.

GDDKiA

– Dzisiejsze umowy na budowę drogi ekspresowej S61 na północ od obwodnicy Łomży pokazują, że rząd Pani Premier Beaty Szydło dotrzymuje złożonych obietnic. Co więcej, przygotowania do realizacji tej inwestycji przyspieszyły i umowy są podpisywane wcześniej niż pierwotnie zakładano. Via Baltica to bardzo ważna trasa dla Polski i Europy Wschodniej, podobnie jak Via Carpatia, na której budowę na odcinku od Kraśnika do Lasów Janowskich wczoraj zostały podpisane trzy umowy – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

31 października 2017 r. w obecności ministra infrastruktury i budownictwa Andrzeja Adamczyka, wiceministra Marka Chodkiewicza, wojewody podlaskiego Bohdana Paszkowskiego oraz Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztofa Kondraciuka zostały podpisane umowy na projekt i budowę odcinków S61 w. Kolno – Stawiski oraz Stawiski – Szczuczyn. W ramach inwestycji za przeszło 630 milionów zł powstanie 34,4 km drogi ekspresowej.

– Przyszła trasa poprawi komfort i bezpieczeństwo podróży, m.in. wyprowadzając ruch ciężki z miejscowości oraz wpłynie na skrócenie czasu przejazdu. Co ważne, przyczyni się do uaktywnienia całego, północno-wschodniego regionu kraju. Patrząc szerzej pozwoli także na realizację korytarzy komunikacyjnych w układach południkowym i równoleżnikowym zarazem, łącząc granicę Polski z Litwą z autostradami A2 i A4 po zachodniej stronie kraju – podsumował Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Kondraciuk.

Inwestycje będą prowadzone w formule „Projektuj i buduj”. Wykonawcy zadeklarowali ukończenie zadań w okresie 31 miesięcy od podpisania umowy. Na projekt i uzyskanie decyzji ZRID przewidziano 15 miesięcy, natomiast na roboty drogowe, wraz z uzyskaniem decyzji na użytkowanie, przewidziano  16 miesięcy (nie wliczając okresów zimowych).

Obydwa odcinki drogi ekspresowej będą miały dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i nawierzchnię z betonu cementowego, przystosowaną do przenoszenia obciążeń  115 kN/oś. Ich oddanie do ruchu jest planowane w IV kwartale 2020 roku.

Kolno – Stawiski

W ramach odcinka drogi ekspresowej o długości 16,4 km powstanie węzeł drogowy „Kolno”. Zadanie obejmuje także wykonanie części drugiej nitki obwodnicy Stawisk oraz przebudowanie fragmentu istniejącej jezdni obwodnicy. W ramach inwestycji powstanie m.in.:

· 16 obiektów inżynierskich,

· 33 przepusty (w tym zespolone z przejściami dla zwierząt),

· infrastruktura ochrony środowiska (w tym ekrany akustyczne), zbiorniki retencyjne,

· ogrodzenie drogi ekspresowej.

Wartość kontraktu budowlanego to 288,3 mln. zł.

Stawiski – Szczuczyn

W ramach odcinka drogi ekspresowej S61 o długości 18 km powstanie  węzeł drogowy „Grabowo”. Zadanie obejmuje także wykonanie części drugiej nitki obwodnicy Stawisk oraz przebudowanie fragmentu istniejącej jezdni obwodnicy. Realizacja zadania obejmuje budowę:

· 21 obiektów  inżynierskich,

· 59 przepustów (w tym zespolonych z przejściami dla zwierząt),

· elementów infrastruktury ochrony środowiska (w tym ekranów akustycznych, zbiorników retencyjnych),

· ogrodzenia drogi ekspresowej,

Wartość kontraktu budowlanego to 342,1 mln zł

S61 w województwie podlaskim

Dzięki dzisiejszym umowom w województwie podlaskim realizowanych jest 5 odcinków S61 o długości 78 km i wartości przeszło 1,6 mld zł:

· w. Kolno – Stawiski o długości 16,4 km, oddanie do ruchu planowane w IV kwartale 2020 r.,

· Stawiski – Szczuczyn o długości 18 km, oddanie do ruchu planowane w IV kwartale 2020 r.,

· obwodnica Szczuczyna (II nitka) o długości 6,5 km, koniec prac planowany na I kw. 2020 r.,

· obwodnica Suwałk o długości 13 km, zakończenie budowy planowane w II kw. 2019 r.,

· obwodnica Suwałk – Budzisko (granica państwa) o długości 24 km, zakończenie prac planowane w III kw. 2020 r.

Przetargi w toku

Jednocześnie w procedurze przetargowej są pozostałe fragmenty podlaskiej S61. Na odcinku Łomża Południe – Łomża Zachód została wybrana najkorzystniejsza oferta, podpisanie umowy planowane jest na styczeń 2018 r. Podpisanie umów na pozostałe odcinki S61 od obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej do Łomży (Podborze – Śniadowo, Śniadowo – Łomża Południe, Łomża Zachód – Kolno) jest planowane w I kwartale 2018 r.

GDDKiA

Najnowsze artykuły