– W zakresie monitorowania obrotu paliwem jesteśmy na etapie rozwoju własnego systemu. Pracujemy we współpracy z Politechniką Poznańską. Dostaliśmy na ten cel dotację ze strony Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w wysokości 2,5 mln zł – informuje portal BiznesAlert.pl Marcin Giedroyć, dyr. ds. sprzedaży InfoScope SA, b. prezes tej spółki.
Dyrektor wyjaśnia, że środki te przeznaczone są na przeprowadzenie badań pod kątem budowy projektu zarządzania monitorowania jakości paliw w sieci detalicznej. – Nasze doświadczenie w tym obszarze to głównie współpraca z Grupą Lotos i spółką Lotos Paliwa. Przez lata, wspólnie z Sygnity, wdrażaliśmy rozwiązania zarządzania sprzedażą detaliczną. Obecnie chcemy pójść krok dalej i rozwinąć system, pozwalający zredukować straty w sieci detalicznej.
Według Giedroycia widać, że jest miejsce w Polsce na dalszą redukcję strat w branży sprzedaży paliw. Już wiele nieprawidłowych sytuacji zostało pod tym kątem wyeliminowanych.
– Ale cały czas, patrząc na ciąg logistyczny paliwa, duże spółki z branży nie doliczają się większego odsetka, niż wynikałoby to ze standardów międzynarodowych – podkreśla dalej Giedroyć. – Widzimy więc, że jest miejsce na poprawę, zejście ze stratami przez poszczególne firmy z poziomu 1,5-1,7 proc. np. do 0,5 proc. Widzimy, że nawet 0,5-1 proc. w ciągu logistycznym paliw, daje w przeliczeniu milionowe oszczędności. Jeśli mamy do czynienia z naprawdę dużą siecią, która działa na niskiej marży, każde dodatkowe pieniądze są nie do pogardzenia.
– Prowadzimy także rozmowy nt. konkretnych zastosowań naszych badań. Rozmawiamy w tym celu z jednym z naszych klientów. Sprawdzamy czy jesteśmy faktycznie w stanie mu pomóc na obecnym etapie – kończy Giedroyć.