icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Google Maps będzie prowadzić nas tak, żebyśmy spalili jak najmniej paliwa

Aplikacja Google Maps zacznie kierować kierowców po trasach, które według szacunków generują najniższe emisje dwutlenku węgla, między innymi w oparciu o natężenie ruchu i stromość drogi.

Google Maps chce ograniczać spalanie paliwa

Google poinformowało, że ​​funkcja zostanie uruchomiona jeszcze w tym roku w Stanach Zjednoczonych i ostatecznie dotrze do innych krajów w ramach jej zaangażowania w walkę ze zmianą klimatu za pośrednictwem jej usług. O ile użytkownicy nie zrezygnują z tej funkcji, domyślna trasa będzie „przyjazna dla środowiska”, jeśli porównywalne opcje będą trwać mniej więcej tyle samo czasu. Gdy alternatywy są znacznie szybsze, Google zaoferuje użytkownikom możliwość wyboru i pozwoli użytkownikom porównać szacowane emisje.

– To, co widzimy, dotyczy około połowy tras, jesteśmy w stanie znaleźć opcję bardziej przyjazną dla środowiska przy minimalnym lub zerowym kompromisie czasowym – powiedział Russell Dicker, dyrektor ds. produktów w Google.

Google twierdzi, że uzyskuje względne szacunki emisji, testując różne typy pojazdów i typów dróg, opierając się na spostrzeżeniach z National Renewable Energy Lab (NREL) rządu Stanów Zjednoczonych. Dane o stanie dróg pochodzą z samochodów Street View, a także ze zdjęć lotniczych i satelitarnych.

Jeff Gonder, kierownik grupy ds. mobilności NREL, powiedział, że laboratorium, które opracowało narzędzie o nazwie RouteE do szacowania zużycia energii przez pojazdy, zawarło w tym miesiącu umowę, aby uzyskać fundusze od Google i zbadać dokładność swoich szacunków. Potencjalny wpływ tej funkcji na emisje jest wciąż niejasny. Badanie przeprowadzone w zeszłym roku na 20 osobach z California State University w Long Beach wykazało, że uczestnicy byli bardziej skłonni do uwzględnienia emisji dwutlenku węgla przy wyborze trasy po przetestowaniu aplikacji, która pokazywała szacunki.

Reuters/Michał Perzyński

WN: 100 procent OZE. Jak to robią Apple, Google, IKEA i inni?

Aplikacja Google Maps zacznie kierować kierowców po trasach, które według szacunków generują najniższe emisje dwutlenku węgla, między innymi w oparciu o natężenie ruchu i stromość drogi.

Google Maps chce ograniczać spalanie paliwa

Google poinformowało, że ​​funkcja zostanie uruchomiona jeszcze w tym roku w Stanach Zjednoczonych i ostatecznie dotrze do innych krajów w ramach jej zaangażowania w walkę ze zmianą klimatu za pośrednictwem jej usług. O ile użytkownicy nie zrezygnują z tej funkcji, domyślna trasa będzie „przyjazna dla środowiska”, jeśli porównywalne opcje będą trwać mniej więcej tyle samo czasu. Gdy alternatywy są znacznie szybsze, Google zaoferuje użytkownikom możliwość wyboru i pozwoli użytkownikom porównać szacowane emisje.

– To, co widzimy, dotyczy około połowy tras, jesteśmy w stanie znaleźć opcję bardziej przyjazną dla środowiska przy minimalnym lub zerowym kompromisie czasowym – powiedział Russell Dicker, dyrektor ds. produktów w Google.

Google twierdzi, że uzyskuje względne szacunki emisji, testując różne typy pojazdów i typów dróg, opierając się na spostrzeżeniach z National Renewable Energy Lab (NREL) rządu Stanów Zjednoczonych. Dane o stanie dróg pochodzą z samochodów Street View, a także ze zdjęć lotniczych i satelitarnych.

Jeff Gonder, kierownik grupy ds. mobilności NREL, powiedział, że laboratorium, które opracowało narzędzie o nazwie RouteE do szacowania zużycia energii przez pojazdy, zawarło w tym miesiącu umowę, aby uzyskać fundusze od Google i zbadać dokładność swoich szacunków. Potencjalny wpływ tej funkcji na emisje jest wciąż niejasny. Badanie przeprowadzone w zeszłym roku na 20 osobach z California State University w Long Beach wykazało, że uczestnicy byli bardziej skłonni do uwzględnienia emisji dwutlenku węgla przy wyborze trasy po przetestowaniu aplikacji, która pokazywała szacunki.

Reuters/Michał Perzyński

WN: 100 procent OZE. Jak to robią Apple, Google, IKEA i inni?

Najnowsze artykuły