Gorszanów: Rynek węgla opałowego w Polsce to pustynia marketingowa

3 marca 2015, 15:00 Energetyka

Rynek węgla opałowego w Polsce to pustynia marketingowa, na której rządzi brutalne prawo najniższej ceny – powiedział w rozmowie z portalem wnp.pl Adam Gorszanów, prezes Izby Gospodarczej Sprzedawców Polskiego Węgla.

Zabytkowa kopalnia węgla kamiennego.

Oceniając biznesplan dla tzw. Nowej Kompanii Węglowej prezes Gorszanow przyznał, że proponowane rozwiązania są bardzo ambitne, ale nie uwzględniają warunków makrootoczenia rynkowego.

Jego zdaniem fakt, że wszyscy producenci zapowiadają zapowiadają zwiększenie wypadu sortymentów węgla opałowego dedykowanego klientom indywidualnym nie jest wcale pożądany, bowiem rynek nie będzie zwiększał się w nieskończoność, a w ostatnim roku zmniejszył się o około 20%.

„Przeprowadzone w lutym na zlecenie Izby przez TNS OBOP badanie preferencji konsumentów, przy dokonywaniu zakupów węgla, pokazało, iż w 87 proc. czynnikiem najistotniejszym przy zakupie była cena. Nie mają znaczenia źródło pochodzenia, jakość, nawet miejsce zakupu” – dodał prezes.

Źródło: WNP.PL