AktualnościMotoryzacjaŚrodowisko

Niemieckie ciężarówki boją się opłat za klimat

Fot. Shell

 

Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA) wyraziło obawy o wysokie grzywny liczone w miliardach euro ze względu na wygórowane cele klimatyczne Unii Europejskiej. 

Unia Europejska planuje zredukować emisję CO₂ generowane przez  samochody ciężarowe o 45 procent do 2030 roku i o 90 procent do 2040 roku.  VDA krytykuje fakt, że koszty związane z transformacją energetyczną w transporcie, mogą spowodować, że niemiecki sektor transportowy stanie się nieopłacalny. 

– VDA ma nadzieję na wsparcie ze strony nowego rządu federalnego w celu osiągnięcia bardziej realistycznych okresów przejściowych i lepszych dotacji – podaje niemiecka gazeta Handelsblatt. 

Transport drogowy ma w Niemczech dominujący udział w logistyce, zwłaszcza w transporcie towarowym. W 2023 roku udział samochodów ciężarowych wyniósł około 72,1 procent. Według prognoz do 2027 roku udział ten ma nieznacznie wzrosnąć do 72,6 procent. Dla porównania, w 2023 roku kolej odpowiadała za ok. 18,7 procent przewozów, a żegluga śródlądowa za ok. 7,1 procent.

Handelsblatt / Aleksandra Fedorska


Powiązane artykuły

Offshore na Morzu Bałtyckim. Fot. Polenergia

Inwestorzy wiatraków na Bałtyku zapraszają polskie firmy do projektu

Equinor i Polenergia organizują Dzień Dostawcy dla Bałtyk 1, projektu morskiej farmy wiatrowej w polskiej wyłącznej strefie ekonomicznej Morza Bałtyckiego,...
OZE, foto: orlen

OZE wyprodukowały więcej energii niż węgiel. Historyczny rekord w Polsce

Zielone źródła wytwórcze pierwszy raz w historii przegoniły węgiel, odpowiadając za największą ilość wyprodukowanej energii. Jest to krok w kierunku...

Uznański-Wiśniewski wykonał większość polskich eksperymentów

Sławosz Uznański-Wiśniewski na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS) wykonał ponad 50 procent przewidzianych badań. Na piątek przewidziano połączenie z Polską oraz...

Udostępnij:

Facebook X X X