AlertMotoryzacjaŚrodowisko

Greenpeace: Chiny powinny zainwestować w recykling baterii do samochodów elektrycznych

fot. Pixabay

Greenpeace podaje, że Chiny muszą zintensyfikować recykling i ponowne przeznaczenie akumulatorów do pojazdów elektrycznych, aby złagodzić napięcia w dostawach oraz ograniczyć zanieczyszczenie i emisje dwutlenku węgla.

Chociaż wdrażanie pojazdów elektrycznych jest ważną inicjatywą środowiskową, produkcja akumulatorów jest energochłonna i generuje duże ilości dwutlenku węgla, problematyczne są także dostawy kluczowych surowców, takich jak lit i kobalt – podał Greenpeace. – Niedługo będziemy świadkami, jak fala starych baterii do pojazdów elektrycznych uderzy w Chiny. To, jak zareaguje rząd, będzie miało ogromne konsekwencje dla zobowiązania Xi Jinpinga do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do roku 2060 – powiedziała Ada Kong z Greenpeace East Asia.

Greenpeace podał, że 12,85 mln ton akumulatorów litowo-jonowych z samochodów elektrycznych zostanie wyłączone na całym świecie w latach 2021-2030, a w tym samym czasie ponad 10 mln ton litu, kobaltu, niklu i manganu zostanie wydobytych na potrzeby produkcji nowych baterii. Oszacowano, że na nowo zaprojektowane akumulatory mogłyby służyć jako rezerwowe systemy zasilania dla chińskich stacji 5G lub ponownie wykorzystywane w miejskich rowerach elektrycznych, co pozwoliłoby zaoszczędzić 63 miliony ton emisji dwutlenku węgla z produkcji nowych baterii. Stwierdzono, że całkowite globalne zapotrzebowanie na magazynowanie energii może zostać zaspokojone przez stare baterie do samochodów elektrycznych do 2030 roku.

Reuters/Michał Perzyński

Perzyński: Chiny popsuły swój PR w świecie. Neutralność klimatyczna ma go poprawić


Powiązane artykuły

Wyścig zbrojeń w epoce dronów. W centrum rywalizacja Chin z USA

Stany Zjednoczone przyspieszają rewolucję dronową w swoich siłach zbrojnych. Pentagon ogłosił plany powszechnej integracji małych dronów bojowych z każdą gałęzią...

Niemcy już szykują się do storpedowania polskiego Dubaju

Informacje o odkryciu złóż ropy naftowej w Świnoujściu wywołały poruszenie nie tylko w Polsce, ale i w Niemczech. Z tym,...
Stacja ładowania Polenergia eMobility. Fot. Polenergia

Zielona energia nie jest przepustką do El Dorado operatorów ładowarek

Polenergia eMobility mimo wzrostu skali działalności nadal przynosi straty. Czy dlatego jej właściciel mrozi inwestycje, i chce ją sprzedać?

Udostępnij:

Facebook X X X