AlertEnergetykaSurowce

Grupa Azoty i KGHM rozmawiają o współpracy przy rozbudowie Portu Morskiego Police

Port w Policach. Fot. wikipedia

Port w Policach. Fot. wikipedia

KGHM i Grupa Azoty prowadzą rozmowy o rozszerzeniu współpracy i zaangażowaniu tego pierwszego w rozbudowę Portu Morskiego Police.

Spółki rozmawiają o rozszerzeniu dotychczasowej współpracy i zaangażowaniu KGHM Polska Miedź w rozbudowę Portu Morskiego Police, należącego do Grupy Azoty. Koncern miedziowy wyraził zainteresowanie działkami inwestycyjnymi, które z uwagi na położenie i planowaną rozbudowę infrastruktury portowej, mogą być atrakcyjne.

Tereny portu stanowią zaplecze transportowe dla całej Grupy Kapitałowej Grupa Azoty. Obszar zapewnia morskie możliwości eksportowe i importowe, ale częściowo też magazynowe poprzez park zbiorników surowców niezbędnych do produkcji w Policach. Po uruchomieniu nowego kompleksu Grupy Azoty – Polimerów Police, przeładunki w porcie powinny wzrosnąć o ponad 400 tys. ton w skali roku. Będzie to wzrost ok. kilkudziesięciu procent – podają Azoty.

W porcie obecnie realizowany jest projekt „Wzmocnienie trwałości sieci kompleksowej poprzez zwiększenie dostępności i efektywności Portu Police”, którego efektem będzie dokumentacja pozwalająca na rozpoczęcie budowy węzła kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego oraz budowa nabrzeża ciężkiego (uniwersalnego). Całkowity koszt przedsięwzięcia ma wynieść 3.477.582 euro, z czego blisko 1,74 mln euro zostanie pokryte ze środków unijnych. Projekt ten został bowiem wybrany w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w perspektywie finansowej 2021-2027.

KGHM realizuje zadania od eksploracji, poszukiwania i pozyskiwania surowców przez ich wydobycie, produkcję, transport, docieranie do odbiorców i interesariuszy a kończąc na odpowiedzialnym gospodarowaniu odpadami, tak aby możliwie ograniczać swój negatywny wpływ na otoczenie.

Port w Policach jest czwartym portem w Polsce pod względem wielkości przeładunków. Pierwotnie powstał na potrzeby transportowe miejscowych Zakładów Chemicznych Police, ale obecnie obsługuje też inne podmioty. Na jego terenie odbywa się przeładunek towarów takich jak fosforyty, apatyty ruda ilmenitowa, sól potasowa, nawozy mineralne, amoniak i kwas siarkowy.

KGHM/Jędrzej Stachura

Chiny chcą zdominować światowy rynek kobaltu, a jego cena uległa załamaniu


Powiązane artykuły

Mocny wzrost importu LNG w Niemczech to efekt wzmożenia eksportu gazu

Dane Federalnej Agencji Sieci (Bundesnetzagentur) pokazują, że od końca kwietnia 2025 roku Niemcy znacznie zwiększyły import LNG. Rekord padł 8...

Wakacyjne promocje tylko z nazwy. Tańsze tankowanie głównie w weekendy

Koncerny paliwowe przygotowały dla kierowców wakacyjne rabaty na paliwo tankowane na ich stacjach. Inaczej niż w ostatnich latach obowiązują one...
Samolot firmy Blue Spirit Aero podczas pokazów w Le Mans; źródło: hydrogentoday.info 

Francuzi prezentują pierwszy samolot wodorowy 

Firma Blue Spirit Areo zaprezentowała na lotnisku w Le Mans niezwykły samolot Dragonfly. Jest to pierwszy, zaprojektowany od zera, samolot...

Udostępnij:

Facebook X X X