AlertEnergetykaEnergia elektrycznaInfrastrukturaInnowacjeMotoryzacja

Czy amerykańscy naukowcy rozwiązali problem elektromobilności?

Samochód elektryczny

(fot. Flickr/CC/Kārlis Dambrāns)

Pracownicy naukowi Harvardu przedstawili półprzewodnikowy akumulator. Może on zapewnić znacznie krótszy czas ładowania. Długi okres naładowaniajest jedną z najczęściej wskazywanych wad samochodów elektrycznych.

Energy Monitor poinformował, że pracownicy Harvardu opracowali półprzewodnikowe akumulatory, które mogą znaleźć zastosowanie w pojazdach elektrycznych. Czas jego naładowania jest porównywalny z napełnieniem do pełna zbiornika benzyną. Jednocześnie wytrzymuje od trzech do sześciu razy więcej cykli ładowania niż tradycyjny akumulator używany w samochodach elektrycznych. Dodatkowo baterie półprzewodnikowe mogą pracować w większym zakresie temperatur niż powszechnie używane litowo-jonowe. Są również bezpieczniejsze, istnieje mniejsze ryzyko pożaru lub eksplozji na skutek przegrzania. Według Energy Monitor produkcja takich akumulatorów będzie też tańsza.

Nad podobną technologią pracują też koncerny samochodowe jak Toyota czy Volkswagen. Szacuje się, że zostaną wprowadzone do 2030 roku.

Energy Monitor / Marcin Karwowski

Perzyński: Europa może wyjść z uzależnienia od Chin w transformacji energetycznej


Powiązane artykuły

Inspekcja. Fot. Freepik

Przedsiębiorcy o inspekcji pracy: Nowe uprawnienia budzą wątpliwości

Konfederacja Lewiatan, zrzeszająca przedsiębiorców z różnych sektorów gospodarki, komentuje trzecią wersję projektu zmian w ustawie o Państwowej Inspekcji Pracy (PIP)....

Motyka odpowiada na projekt prezydenta zespołem specjalnym

Ministerstwo energii powołało specjalny zespół do opracowania rekomendacji i założeń do propozycji przepisów dot. kształtowania i kalkulacji taryf dla energii...

Tajwan gotuje się na wojnę? Nowe wytyczne dla obywateli

Ministerstwo obrony Tajwanu rozpoczęło dystrybucję najnowszych podręczników bezpieczeństwa. Nowe wytyczne mają przygotować społeczeństwo na kryzys i wojnę.

Udostępnij:

Facebook X X X