icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Czy amerykańscy naukowcy rozwiązali problem elektromobilności?

Pracownicy naukowi Harvardu przedstawili półprzewodnikowy akumulator. Może on zapewnić znacznie krótszy czas ładowania. Długi okres naładowaniajest jedną z najczęściej wskazywanych wad samochodów elektrycznych.

Energy Monitor poinformował, że pracownicy Harvardu opracowali półprzewodnikowe akumulatory, które mogą znaleźć zastosowanie w pojazdach elektrycznych. Czas jego naładowania jest porównywalny z napełnieniem do pełna zbiornika benzyną. Jednocześnie wytrzymuje od trzech do sześciu razy więcej cykli ładowania niż tradycyjny akumulator używany w samochodach elektrycznych. Dodatkowo baterie półprzewodnikowe mogą pracować w większym zakresie temperatur niż powszechnie używane litowo-jonowe. Są również bezpieczniejsze, istnieje mniejsze ryzyko pożaru lub eksplozji na skutek przegrzania. Według Energy Monitor produkcja takich akumulatorów będzie też tańsza.

Nad podobną technologią pracują też koncerny samochodowe jak Toyota czy Volkswagen. Szacuje się, że zostaną wprowadzone do 2030 roku.

Energy Monitor / Marcin Karwowski

Perzyński: Europa może wyjść z uzależnienia od Chin w transformacji energetycznej

Pracownicy naukowi Harvardu przedstawili półprzewodnikowy akumulator. Może on zapewnić znacznie krótszy czas ładowania. Długi okres naładowaniajest jedną z najczęściej wskazywanych wad samochodów elektrycznych.

Energy Monitor poinformował, że pracownicy Harvardu opracowali półprzewodnikowe akumulatory, które mogą znaleźć zastosowanie w pojazdach elektrycznych. Czas jego naładowania jest porównywalny z napełnieniem do pełna zbiornika benzyną. Jednocześnie wytrzymuje od trzech do sześciu razy więcej cykli ładowania niż tradycyjny akumulator używany w samochodach elektrycznych. Dodatkowo baterie półprzewodnikowe mogą pracować w większym zakresie temperatur niż powszechnie używane litowo-jonowe. Są również bezpieczniejsze, istnieje mniejsze ryzyko pożaru lub eksplozji na skutek przegrzania. Według Energy Monitor produkcja takich akumulatorów będzie też tańsza.

Nad podobną technologią pracują też koncerny samochodowe jak Toyota czy Volkswagen. Szacuje się, że zostaną wprowadzone do 2030 roku.

Energy Monitor / Marcin Karwowski

Perzyński: Europa może wyjść z uzależnienia od Chin w transformacji energetycznej

Najnowsze artykuły