icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Japończycy testują nową technologię oszczędzania energii dla generatorów morskich

Japoński gigant żeglugowy NYK Line przeprowadził testy demonstracyjne nowej technologii Hz Navi System, która może przynieść efekty oszczędności energii poprzez obniżenie częstotliwości generatora zgodnie z optymalnymi specyfikacjami – pisze Offshore energy wind.

Jak poinformowano, testy zostały przeprowadzone we współpracy z japońskimi partnerami: MTI Co., Oshima Shipbuilding, Terasaki Electric oraz Daihatsu Diesel MFG. Technologia została zainstalowana na eksploatowanym przez NYK masowcu White Princes od kwietnia 2023 roku do kwietnia 2024 roku. Statek ma długość 209,9 metra, szerokość 37 metrów i nośność 60 343 ton. Został zbudowany w 2022 roku.

Hz Navi to system, który umożliwia dostosowanie częstotliwości generatora do warunków na statku w zakresie określonym przez przepisy klasyfikacyjne, co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa przez generatory.

System ten wykorzystuje technologię wspólnie opatentowaną przez NYK i Tsuneishi Shipbuilding, która pozwala na przełączanie częstotliwości generatora między regularną częstotliwością a niższą, oszczędzającą energię. Podczas testu demonstracyjnego zmierzono zużycie paliwa i przeprowadzono ocenę bezpieczeństwa z aktywowanym trybem Hz Navi (około 57 Hz).

Według NYK potwierdzono, że efekt oszczędności energii wyniósł około 10% dla generatora. Nie zaobserwowano żadnych nieprawidłowości podczas testu demonstracyjnego, a także potwierdzono, że statek może być bezpiecznie nawigowany. Obecne częstotliwości generatorów są ustawione tak, aby urządzenia pokładowe, takie jak pompy i silniki, które działają w połączeniu z częstotliwością zasilania, mogły pracować prawidłowo nawet w najgorszych warunkach. Praca na normalnej częstotliwości podczas normalnej nawigacji zużywa dodatkową energię.

W związku z tym istniała potrzeba opracowania systemu, który mógłby zmniejszyć zużycie paliwa i ilość poprzez obniżenie częstotliwości generatorów, aby najlepiej dopasować się do optymalnych specyfikacji, podkreślił NYK.

Offshore energy wind / Mateusz Gibała

Japończycy robią zdjęcia śmieciom w kosmosie, by móc posprzątać

Japoński gigant żeglugowy NYK Line przeprowadził testy demonstracyjne nowej technologii Hz Navi System, która może przynieść efekty oszczędności energii poprzez obniżenie częstotliwości generatora zgodnie z optymalnymi specyfikacjami – pisze Offshore energy wind.

Jak poinformowano, testy zostały przeprowadzone we współpracy z japońskimi partnerami: MTI Co., Oshima Shipbuilding, Terasaki Electric oraz Daihatsu Diesel MFG. Technologia została zainstalowana na eksploatowanym przez NYK masowcu White Princes od kwietnia 2023 roku do kwietnia 2024 roku. Statek ma długość 209,9 metra, szerokość 37 metrów i nośność 60 343 ton. Został zbudowany w 2022 roku.

Hz Navi to system, który umożliwia dostosowanie częstotliwości generatora do warunków na statku w zakresie określonym przez przepisy klasyfikacyjne, co pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa przez generatory.

System ten wykorzystuje technologię wspólnie opatentowaną przez NYK i Tsuneishi Shipbuilding, która pozwala na przełączanie częstotliwości generatora między regularną częstotliwością a niższą, oszczędzającą energię. Podczas testu demonstracyjnego zmierzono zużycie paliwa i przeprowadzono ocenę bezpieczeństwa z aktywowanym trybem Hz Navi (około 57 Hz).

Według NYK potwierdzono, że efekt oszczędności energii wyniósł około 10% dla generatora. Nie zaobserwowano żadnych nieprawidłowości podczas testu demonstracyjnego, a także potwierdzono, że statek może być bezpiecznie nawigowany. Obecne częstotliwości generatorów są ustawione tak, aby urządzenia pokładowe, takie jak pompy i silniki, które działają w połączeniu z częstotliwością zasilania, mogły pracować prawidłowo nawet w najgorszych warunkach. Praca na normalnej częstotliwości podczas normalnej nawigacji zużywa dodatkową energię.

W związku z tym istniała potrzeba opracowania systemu, który mógłby zmniejszyć zużycie paliwa i ilość poprzez obniżenie częstotliwości generatorów, aby najlepiej dopasować się do optymalnych specyfikacji, podkreślił NYK.

Offshore energy wind / Mateusz Gibała

Japończycy robią zdjęcia śmieciom w kosmosie, by móc posprzątać

Najnowsze artykuły