Media

Kolejna gra New York Times’a podbija internet

Connections - kolejna gra New York Times'a zyskuje coraz większą popularność wśród graczy na całym świecie/ Źródło: www.nytimes.com

Najpierw Wordle, teraz Connections. Kolejna gra New York Times’a zyskuje coraz większą popularność wśród graczy na całym świecie.

Connections jest jedną z gier oferowanych przez New York Times Games, czyli dział The New York Times, zajmujący się tworzeniem łamigłówek. Gra powstała w 2023 roku i szybko zyskała uznanie wśród użytkowników, stając się drugą najczęściej wybieraną spośród oferty NY Games, zaraz po Wordle.

Popularność gry przerodziła się w miliony udostępnień codziennych wyników na platformie X oraz setki tysięcy wyświetleń filmików z hashtagiem #connections na TikToku. Do gry dołączyły też inne, popularne amerykańskie media. „Newsweek” i „Forbes”, codziennie publikują w swoich serwisach artykuły z podpowiedziami rozwiązań Connetions.

Jak grać w Connections? Celem jest podzielenie siatki szesnastu słów na cztery grupy po cztery, tak aby słowa w każdej grupie należały do określonej kategorii (np. „pies”, „kot”, „ryba” i „papuga” w kategorii „Zwierzęta domowe”). Kategorie mogą obejmować gry słowne, takie jak palindromy lub homofony, zwiększając poziom trudności.

Gdy gracz pomyślnie zidentyfikuje grupę, jej kategoria zostaje ujawniona wraz z poziomem trudności oznaczonym kolorem. Żółta grupa jest najłatwiejsza do rozszyfrowania, po niej są grupy zielona, niebieska i fioletowa. Każda gra Connections ma jedną kategorię z każdego poziomu trudności.


Powiązane artykuły

Na Alasce Trump dominuje – na lotnisku Putin nie usłyszał pytań o rosyjskie zbrodnie na Ukrainie

W amerykańskiej bazie wojskowej na Alasce w piątek późnym wieczorem czasu polskiego rozpoczął się szczyt USA – Rosja. Prezydent USA...

Nawrocki do Trumpa: zatrzymaj bolszewików 15 sierpnia 2025 roku, jak Polska w 1920 roku

Nie milkną echa telekonferencji prezydenta USA z europejskimi liderami w sprawie rosyjskiej inwazji na Ukrainę. W Polsce dominują komentarze dotyczące...

W TVP w kampanii wyborczej 78 proc. czasu dla polityków miała koalicja rządząca

Od kwietnia do czerwca br. w TVP w likwidacji 78 proc. czasu antenowego poświęconego polityce przypadło przedstawicielom koalicji rządzącej. W...

Udostępnij:

Facebook X X X