Media

Kolejna gra New York Times’a podbija internet

Connections - kolejna gra New York Times'a zyskuje coraz większą popularność wśród graczy na całym świecie/ Źródło: www.nytimes.com

Najpierw Wordle, teraz Connections. Kolejna gra New York Times’a zyskuje coraz większą popularność wśród graczy na całym świecie.

Connections jest jedną z gier oferowanych przez New York Times Games, czyli dział The New York Times, zajmujący się tworzeniem łamigłówek. Gra powstała w 2023 roku i szybko zyskała uznanie wśród użytkowników, stając się drugą najczęściej wybieraną spośród oferty NY Games, zaraz po Wordle.

Popularność gry przerodziła się w miliony udostępnień codziennych wyników na platformie X oraz setki tysięcy wyświetleń filmików z hashtagiem #connections na TikToku. Do gry dołączyły też inne, popularne amerykańskie media. „Newsweek” i „Forbes”, codziennie publikują w swoich serwisach artykuły z podpowiedziami rozwiązań Connetions.

Jak grać w Connections? Celem jest podzielenie siatki szesnastu słów na cztery grupy po cztery, tak aby słowa w każdej grupie należały do określonej kategorii (np. „pies”, „kot”, „ryba” i „papuga” w kategorii „Zwierzęta domowe”). Kategorie mogą obejmować gry słowne, takie jak palindromy lub homofony, zwiększając poziom trudności.

Gdy gracz pomyślnie zidentyfikuje grupę, jej kategoria zostaje ujawniona wraz z poziomem trudności oznaczonym kolorem. Żółta grupa jest najłatwiejsza do rozszyfrowania, po niej są grupy zielona, niebieska i fioletowa. Każda gra Connections ma jedną kategorię z każdego poziomu trudności.


Powiązane artykuły

Apple zmienia nazewnictwo systemów operacyjnych. Koniec z numerami wersji

Apple wprowadza jednolity system nazewnictwa swoich systemów operacyjnych. Od września iOS, macOS, iPadOS i inne platformy będą oznaczane rokiem –...

Sztuczna inteligencja w Windowsie. Funkcja „Click to Do” już w Polsce

Microsoft udostępnił użytkownikom systemu Windows 11 w Europie nową funkcję o nazwie Click to Do. Rozwiązanie wprowadza elementy sztucznej inteligencji...

Media pod lupą KRRiT w ostatnim tygodniu kampanii prezydenckiej

Monitoring KRRiT wskazuje na dominujące tematy obecne w mediach podczas kampanii przed II turą wyborów prezydenckich w Polsce. Do najczęściej...

Udostępnij:

Facebook X X X