icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kolejne 3 śmigłowce W-3PL Głuszec dla bazy w Inowrocławiu

(Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych)

56 Baza Lotnicza w Inowrocławiu otrzymała w grudniu 2015 r. kolejne trzy śmigłowce W-3PL Głuszec, powstałe na bazie zmodernizowanych w zakładach w Świdniku płatowcach W-3 Sokół. W nowych maszynach producent uwzględnił wnioski z ponad czteroletniej eksploatacji pierwszego klucza Głuszców.


Ulepszony został w nich zintegrowany system awioniczny, poprawiła się ergonomia kabiny (bardziej wydajne wyświetlacze wielofunkcyjne MW-1), zmalało obciążenie załogi pracą w trakcie lotu. Łatwiejsze ma być użytkowanie Głuszców w bazie, dzięki zmniejszeniu częstości i długotrwałości prac okresowych.

Jak zauważają piloci, wszystkie agregaty, instalacje oraz silniki śmigłowców w chwili odbioru miały zerowy resurs eksploatacyjny, co poprawiło osiągi Głuszców. Przy zmniejszeniu ich masy wzrosły zasięg i czas lotu oraz możliwości ładunkowe. Stanowisko planowania misji jest w nowych Głuszcach bardziej funkcjonalne, udoskonaleniu uległa głowica obserwacyjno-celownicza Toplite – oferuje nowe tryby pracy, ma lepszą stabilizację, przekazuje załodze lepszy obraz. Ostatni z partii czterech zamówionych Głuszców zostanie przekazany lotnikom z Inowrocławia przez producenta wiosną 2016 r.

(Dowództwo Generalne Rodzajów Sił Zbrojnych)

56 Baza Lotnicza w Inowrocławiu otrzymała w grudniu 2015 r. kolejne trzy śmigłowce W-3PL Głuszec, powstałe na bazie zmodernizowanych w zakładach w Świdniku płatowcach W-3 Sokół. W nowych maszynach producent uwzględnił wnioski z ponad czteroletniej eksploatacji pierwszego klucza Głuszców.


Ulepszony został w nich zintegrowany system awioniczny, poprawiła się ergonomia kabiny (bardziej wydajne wyświetlacze wielofunkcyjne MW-1), zmalało obciążenie załogi pracą w trakcie lotu. Łatwiejsze ma być użytkowanie Głuszców w bazie, dzięki zmniejszeniu częstości i długotrwałości prac okresowych.

Jak zauważają piloci, wszystkie agregaty, instalacje oraz silniki śmigłowców w chwili odbioru miały zerowy resurs eksploatacyjny, co poprawiło osiągi Głuszców. Przy zmniejszeniu ich masy wzrosły zasięg i czas lotu oraz możliwości ładunkowe. Stanowisko planowania misji jest w nowych Głuszcach bardziej funkcjonalne, udoskonaleniu uległa głowica obserwacyjno-celownicza Toplite – oferuje nowe tryby pracy, ma lepszą stabilizację, przekazuje załodze lepszy obraz. Ostatni z partii czterech zamówionych Głuszców zostanie przekazany lotnikom z Inowrocławia przez producenta wiosną 2016 r.

Najnowsze artykuły