InfrastrukturaLotniskaWszystko

Kowalski: Drugie życie portu lotniczego w Modlinie

– Jeżeli regularny ruch lotniczy z Modlina zostanie wznowiony, wszystkie projekty, które zapewniają transport na to lotnisko albo będą wznowione, albo będą kontynuowane (jak w przypadku np. Kolei Mazowieckich). To jest w tej sytuacji niezbędne – podkreśla w wypowiedzi dla naszego portalu Bogusław Kowalski, ekspert Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

– Z drugiej strony myślę, że w najbliższej perspektywie kolejne linie lotnicze nie dołączą do Ryanaira i nie zechcą korzystać z portu lotniczego w Modlinie. Dlatego, że sytuacja tego obiektu musi się ustabilizować. I dopiero wtedy można będzie myśleć o obecności na tym lotnisku kolejnych przewoźników – mówi dalej Kowalski.

Jego zdaniem decyzja Ryanaira, która pozwala praktycznie wznowić po przerwie działalność modlińskiego portu lotniczego stwarza pewne nadzieje na ożywienie także lokalnego rynku pracy. – Z drugiej strony trzeba też pamiętać, że trudno będzie obecnie mówić o powrocie do tak dynamicznego wzrostu przewozów lotniczych w Modlinie, jaki miał miejsce po rozpoczęciu działalności lotniska. Przed nami więc, można tak powiedzieć, Modlin – druga odsłona – ocenia Kowalski.


Powiązane artykuły

Pociąg Deutsche Bahn ICE we Frankfurcie. Źródło: Flickr

Powolny postęp szybkiej kolei w Europie

Mimo że kolej uchodzi za kluczowy element Europejskiego Zielonego Ładu, jej rozwój wciąż kuleje. Brak szybkich połączeń, wysokie ceny i...

Lasek: w tym roku wniosek o pozwolenie na budowę CPK

Spółka Centralny Port Komunikacyjny (CPK) planuje jeszcze w tym roku złożyć wniosek o pozwolenie na budowę lotniska w Baranowie. Zgodnie...
Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

Udostępnij:

Facebook X X X