icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

KPO sfinansowało ponad 900 ekologicznych autobusów

W ramach trzeciej edycji programu „Zielony Transport Publiczny” podpisano umowy z 73 miastami, co umożliwi zakup 902 autobusów zeroemisyjnych oraz budowę 593 punktów ładowania i tankowania tych pojazdów.

W Polsce podpisano 76 umów o dotacje z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności na łączną kwotę niemal 2,7 miliarda złotych oraz 22 umowy pożyczkowe z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o wartości 69 milionów złotych.

W województwie wielkopolskim z programu „Zielony Transport Publiczny” 3.0 skorzystało 11 miast, które otrzymały około 299 milionów złotych dotacji z KPO i prawie 20 milionów złotych pożyczek z NFOŚiGW. Pozyskane środki umożliwiły zakup 98 autobusów zeroemisyjnych oraz budowę 87 punktów ładowania.

Program „Zielony Transport Publiczny”, realizowany jest przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pomaga on operatorom i organizatorom transportu publicznego, oferując dotacje pokrywające nawet do 90 procent kosztów kwalifikowanych.

– Wspieramy nowoczesny i zeroemisyjny transport publiczny. Zakup ekologicznych autobusów to przede wszystkim poprawa komfortu życia dla obywatelek i obywateli. W skali całego kraju w 2024 roku podpisaliśmy umowy na zakup ponad 900 zeroemisyjnych pojazdów i budowę blisko 600 punktów ładowania. Na te inwestycje łącznie wydaliśmy 2,7 miliarda złotych ze środków z Krajowego Planu Odbudowy. Dzięki tym inwestycjom mieszkańcy przekonają się, że podróż do szkoły, pracy czy na inne spotkania będzie bezpieczna, ekologiczna i komfortowa – podsumowała ministra Paulina Hennig-Kloska.

Nowe autobusy dla Wielkopolski

30 grudnia 2024 roku w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim podpisano umowy na dofinansowanie zakupu autobusów zeroemisyjnych oraz inwestycje w infrastrukturę do ich obsługi dla Poznania, Kalisza, Leszna, Ostrowa Wielkopolskiego, Wrześni, Czerwonaka, Swarzędza i Rokietnicy.

– Wprowadzane do floty ekologiczne autobusy będą na pewno wygodne, nowoczesne, ale co najważniejsze na ulicach miast wygenerują mniej hałasu i mniej zanieczyszczeń. Dzięki tej wymianie w miastach w całej Polsce stawiamy na poprawę jakości powietrza, którym oddychamy na naszych ulicach. I to jest w gruncie rzeczy najważniejsze w procesie transformacji, wymiany taboru zbiorowego, autobusowego – poprawianie komfortu, przejazdu i jakości życia w mieście – wskazała szefowa resortu klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska.

W Poznaniu wycofanych zostanie 26 autobusów spalinowych, które zastąpią nowe pojazdy elektryczne. Zakup obejmuje także infrastrukturę ładowania, a dofinansowanie z KPO pokryje ponad 96 procent kosztów, wynosząc prawie 99,5 milionów złotych.

Kalisz planuje zakup 19 elektrycznych autobusów miejskich wraz z ładowarkami, korzystając z dotacji KPO w wysokości ponad 49 milionów złotych oraz pożyczki NFOŚiGW na prawie 7,9 milionów złotych.

Leszno zakupi 7 autobusów elektrycznych i infrastrukturę ładowania, wycofując 2 pojazdy spalinowe. Dotacja z KPO wyniesie blisko 17,5 milionów złotych.

Ostrów Wielkopolski otrzyma ponad 15 milionów złotych dotacji z KPO i 2 miliony złotych pożyczki na zakup 6 autobusów elektrycznych i ładowarek.

Września przeznaczy 1,9 miliona złotych dotacji z KPO na zakup jednego autobusu elektrycznego i stacji ładowania.

Czerwonak, dzięki dofinansowaniu z KPO na ponad 11,5 milionów złotych i pożyczce 2,5 milionów złotych, zakupi 4 autobusy elektryczne i infrastrukturę ładowania.

Swarzędz otrzyma prawie 10 milionów złotych dotacji na zakup 3 przegubowych autobusów elektrycznych i ładowarek, co pozwoli na zwiększenie udziału pojazdów elektrycznych w taborze do około 20 procent.

Rokietnica, za wsparcie z KPO (ponad 15 milionów złotych) i pożyczkę z NFOŚiGW (3,3 milionów złotych), planuje zakup 6 autobusów elektrycznych i ładowarek, rozwijając ekologiczny transport publiczny.

Piotr Brzyski / Ministerstwo klimat i środowiska

Środki z KPO zostaną zainwestowane w innowacyjność i konkurencyjność gospodarki

W ramach trzeciej edycji programu „Zielony Transport Publiczny” podpisano umowy z 73 miastami, co umożliwi zakup 902 autobusów zeroemisyjnych oraz budowę 593 punktów ładowania i tankowania tych pojazdów.

W Polsce podpisano 76 umów o dotacje z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności na łączną kwotę niemal 2,7 miliarda złotych oraz 22 umowy pożyczkowe z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o wartości 69 milionów złotych.

W województwie wielkopolskim z programu „Zielony Transport Publiczny” 3.0 skorzystało 11 miast, które otrzymały około 299 milionów złotych dotacji z KPO i prawie 20 milionów złotych pożyczek z NFOŚiGW. Pozyskane środki umożliwiły zakup 98 autobusów zeroemisyjnych oraz budowę 87 punktów ładowania.

Program „Zielony Transport Publiczny”, realizowany jest przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Pomaga on operatorom i organizatorom transportu publicznego, oferując dotacje pokrywające nawet do 90 procent kosztów kwalifikowanych.

– Wspieramy nowoczesny i zeroemisyjny transport publiczny. Zakup ekologicznych autobusów to przede wszystkim poprawa komfortu życia dla obywatelek i obywateli. W skali całego kraju w 2024 roku podpisaliśmy umowy na zakup ponad 900 zeroemisyjnych pojazdów i budowę blisko 600 punktów ładowania. Na te inwestycje łącznie wydaliśmy 2,7 miliarda złotych ze środków z Krajowego Planu Odbudowy. Dzięki tym inwestycjom mieszkańcy przekonają się, że podróż do szkoły, pracy czy na inne spotkania będzie bezpieczna, ekologiczna i komfortowa – podsumowała ministra Paulina Hennig-Kloska.

Nowe autobusy dla Wielkopolski

30 grudnia 2024 roku w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim podpisano umowy na dofinansowanie zakupu autobusów zeroemisyjnych oraz inwestycje w infrastrukturę do ich obsługi dla Poznania, Kalisza, Leszna, Ostrowa Wielkopolskiego, Wrześni, Czerwonaka, Swarzędza i Rokietnicy.

– Wprowadzane do floty ekologiczne autobusy będą na pewno wygodne, nowoczesne, ale co najważniejsze na ulicach miast wygenerują mniej hałasu i mniej zanieczyszczeń. Dzięki tej wymianie w miastach w całej Polsce stawiamy na poprawę jakości powietrza, którym oddychamy na naszych ulicach. I to jest w gruncie rzeczy najważniejsze w procesie transformacji, wymiany taboru zbiorowego, autobusowego – poprawianie komfortu, przejazdu i jakości życia w mieście – wskazała szefowa resortu klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska.

W Poznaniu wycofanych zostanie 26 autobusów spalinowych, które zastąpią nowe pojazdy elektryczne. Zakup obejmuje także infrastrukturę ładowania, a dofinansowanie z KPO pokryje ponad 96 procent kosztów, wynosząc prawie 99,5 milionów złotych.

Kalisz planuje zakup 19 elektrycznych autobusów miejskich wraz z ładowarkami, korzystając z dotacji KPO w wysokości ponad 49 milionów złotych oraz pożyczki NFOŚiGW na prawie 7,9 milionów złotych.

Leszno zakupi 7 autobusów elektrycznych i infrastrukturę ładowania, wycofując 2 pojazdy spalinowe. Dotacja z KPO wyniesie blisko 17,5 milionów złotych.

Ostrów Wielkopolski otrzyma ponad 15 milionów złotych dotacji z KPO i 2 miliony złotych pożyczki na zakup 6 autobusów elektrycznych i ładowarek.

Września przeznaczy 1,9 miliona złotych dotacji z KPO na zakup jednego autobusu elektrycznego i stacji ładowania.

Czerwonak, dzięki dofinansowaniu z KPO na ponad 11,5 milionów złotych i pożyczce 2,5 milionów złotych, zakupi 4 autobusy elektryczne i infrastrukturę ładowania.

Swarzędz otrzyma prawie 10 milionów złotych dotacji na zakup 3 przegubowych autobusów elektrycznych i ładowarek, co pozwoli na zwiększenie udziału pojazdów elektrycznych w taborze do około 20 procent.

Rokietnica, za wsparcie z KPO (ponad 15 milionów złotych) i pożyczkę z NFOŚiGW (3,3 milionów złotych), planuje zakup 6 autobusów elektrycznych i ładowarek, rozwijając ekologiczny transport publiczny.

Piotr Brzyski / Ministerstwo klimat i środowiska

Środki z KPO zostaną zainwestowane w innowacyjność i konkurencyjność gospodarki

Najnowsze artykuły