icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kublik: Powołanie Bieńkowskiej jest znakomitą decyzją Tuska

– Przekazanie w ręce Elżbiety Bieńkowskiej dziedziny inwestycji infrastrukturalnych wraz z nadzorem nad wydawaniem unijnych pieniędzy na te inwestycje to jedna z najlepszych decyzji premiera Donalda Tuska – komentuje na portalu Wyborcza.biz dziennikarz „Gazety Wyborczej” Andrzej Kublik.

Jak wskazuje dziennikarz, kiedy Komisja Europejska niespodziewanie zablokowała wypłaty unijnych dotacji na budowę dróg w Polsce z powodu podejrzeń o zmowę cenową wykonawców, to resort Elżbieta Bieńkowska zarzuciła urzędnikom KE, że podjęli niesprawiedliwą i niezrozumiałą decyzję, ponieważ polskie służby wykryły ryzyko tych zmów cenowych i przez kilka lat informowały Brukselę o tej sytuacji. Pani minister potrafiła również ostro walczyć w Brukseli z planami ograniczenia w nowym budżecie UE pieniędzy przeznaczonych w Funduszu Spójności na wyrównanie różnic między starymi i nowymi państwami członkowskimi Unii.

– Szkoda tylko, że dopiero teraz Tusk docenił osiągnięcia Bieńkowskiej. Można też przyklasnąć pomysłowi połączenia resortu rozwoju regionalnego z resortem transportu. To pozwoli uprawnić realizację inwestycji infrastrukturalnych, budowanych przy wsparciu unijnych funduszy – pisze Kublik.

– Ale jednocześnie wielkim wyzwaniem będzie zarządzenie takim superresortem. I dlatego Tusk powinien musi zapewnić Bieńkowskiej pełną swobodę w doborze ludzi do zarządzania poszczególnym działami nowego ministerstwa, nie zmuszając jej do żadnych politycznych koncesji – ocenia dziennikarz.

Źródło: Wyborcza.biz

– Przekazanie w ręce Elżbiety Bieńkowskiej dziedziny inwestycji infrastrukturalnych wraz z nadzorem nad wydawaniem unijnych pieniędzy na te inwestycje to jedna z najlepszych decyzji premiera Donalda Tuska – komentuje na portalu Wyborcza.biz dziennikarz „Gazety Wyborczej” Andrzej Kublik.

Jak wskazuje dziennikarz, kiedy Komisja Europejska niespodziewanie zablokowała wypłaty unijnych dotacji na budowę dróg w Polsce z powodu podejrzeń o zmowę cenową wykonawców, to resort Elżbieta Bieńkowska zarzuciła urzędnikom KE, że podjęli niesprawiedliwą i niezrozumiałą decyzję, ponieważ polskie służby wykryły ryzyko tych zmów cenowych i przez kilka lat informowały Brukselę o tej sytuacji. Pani minister potrafiła również ostro walczyć w Brukseli z planami ograniczenia w nowym budżecie UE pieniędzy przeznaczonych w Funduszu Spójności na wyrównanie różnic między starymi i nowymi państwami członkowskimi Unii.

– Szkoda tylko, że dopiero teraz Tusk docenił osiągnięcia Bieńkowskiej. Można też przyklasnąć pomysłowi połączenia resortu rozwoju regionalnego z resortem transportu. To pozwoli uprawnić realizację inwestycji infrastrukturalnych, budowanych przy wsparciu unijnych funduszy – pisze Kublik.

– Ale jednocześnie wielkim wyzwaniem będzie zarządzenie takim superresortem. I dlatego Tusk powinien musi zapewnić Bieńkowskiej pełną swobodę w doborze ludzi do zarządzania poszczególnym działami nowego ministerstwa, nie zmuszając jej do żadnych politycznych koncesji – ocenia dziennikarz.

Źródło: Wyborcza.biz

Najnowsze artykuły