InfrastrukturaKolejeWszystko

Kuczewska-Łaska: PKP źle się reklamuje

PKP SA zamówiła – jak doniosły media kosztem ok. 10 mln zł – kampanię wizerunkowo-produktową w telewizji, radiu, prasie i internecie. Zaplanowano emisje dwóch kategorii reklam. Pierwsza z nich będzie obejmować dwa spoty wizerunkowe, które mają uzmysłowić podróżnym, że nie wszystkie pociągi kursujące po polskich torach należą do PKP. Druga kategoria obejmie trzy spoty przedstawiające konkretne korzyści związane z podróżowaniem pociągami PKP Intercity.

– Reklamy sugerujące, że inni przewoźnicy są gorsi niż PKP Intercity, są nietaktowne, delikatnie rzecz ujmując. Wygląda na to, że spółka PKP Intercity ma po prostu problemy z zapełnieniem swoich pociągów – przypuszcza w rozmowie z naszym portalem Małgorzata Kuczewska-Łaska, b. prezes spółki Przewozy Regionalne.
W tej sytuacji zarząd PKP Intercity podjął strategiczną decyzję o znacznym powiększeniu budżetu reklamowego. Treść reklam jednak nie świadczy o profesjonalnym podejściu do marketingu i sprzedaży tejże firmy.

– Wydawanie pieniędzy na informowanie pasażerów, że inni przewoźnicy są gorsi, nie ma żadnego handlowego sensu – uważa Małgorzata Kuczewska-Łaska. – Pasażerowie są na tyle świadomi i inteligentni, że potrafią sami ocenie jakość usług poszczególnych przewoźników. Wydawanie pieniędzy na reklamę ma sens pod warunkiem, że wykorzystując ją, przekazujemy klientom nowe informacje o naszej ofercie czy usługach. No i to co najważniejsze – przy jej pomocy staramy się pozyskać nowych pasażerów. Treść reklamy jest więc bardzo istotna.

Zdaniem naszej rozmówczyni zamawiający tę kampanię reklamową powinien umieścić w niej przekaz dotyczący oferty swoich produktów i usług.
– Osobiście uważam, że podróżowaniem PKP Intercity pomiędzy dużymi ośrodkami w Polsce, nie jest co prawda najtańsze, ale zdecydowanie najbardziej komfortowe i szybkie – zauważa Kuczewska-Łaska. – PKP Intercity pod tym względem jest lepsze od wszystkich polskich przewoźników – również linii lotniczych i przewoźników autobusowych.

– Biorąc pod uwagę strategię cenową PKP Intercity, znacznie lepszym przekazem byłoby postawienie na informację, iż PKP Intercity oferuje najbardziej komfortowe podróże pomiędzy dużymi ośrodkami w dobrych cenach – uważa b. prezes spółki Przewozy Regionalne.

Jej zdaniem przekazywanie w tych reklamach informacji, że inni przewoźnicy kolejowi nie są tak dobrzy jak PKP Intercity jest po prostu stratą pieniędzy.


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X