Najważniejsze informacje dla biznesu

Orlen przeznacza ponad 12 milionów złotych na projekty kulturalny dla dzieci i młodzieży

W ramach programu Kulturalny Orlen spółka przeznaczy ponad 12 milionów złotych na projekty skierowane do dzieci i młodzieży. Wsparcie obejmie 185 projektów dotyczących m.in. zajęć dodatkowych dotyczących działalności teatralnej, ceramiki czy baletu.

Koncern podsumowuje pierwszą edycję programu Kulturalny Orlen. Do spółki wpłynęło prawie 2,8 tysiąca wniosków, zwyciężyło 185 projektów a grupa przeznaczyła 12,6 miliona złotych na nagrody dla instytucji z kultury, fundacji i stowarzyszeń. Orlen podjął decyzje o zwiększeniu liczby beneficjentów, z racji na wysoki poziom wniosków, z zakładanych 100 zwiększono do 185. Przekazane środki zostaną przeznaczone na rozwój edukacji oraz aktywność kulturalną dzieci oraz młodzieży.

Wnioski były rozpatrzone przez komisję zarówno pod względem formalnym jak i merytorycznym. Do ostatniego etapu, który obejmuje weryfikacje danych z wniosku, określenie zakresu współpracy i podpisanie umowy sponsoringowej/darowizny zakwalifikowano 185 projektów. W przypadku pierwszego typu umowy drugą stroną jest Orlen, w przypadku drugiego Fundacja PGNiG.

Wsparcie młodych artystów

Dofinansowanie może zostać przeznaczone np. na organizację zajęć i warsztatów artystycznych, zakup pomocy dydaktycznych, wynajem przestrzeni oraz realizację wydarzeń kulturalnych, takich jak koncerty czy spektakle. Jeden projekt może otrzymać maksymalnie 100 tysięcy złotych.

Wśród zwycięskich projektów znajdują się m.in. inicjatywy powstania i prowadzenia centrów spotkań i aktywności artystycznych dla młodzieży z zagrożonych środowisk, projekty aktorskie, fotograficzne oraz warsztaty (np. teatralne, literackie, ceramiczne czy plastyczne).

– Kulturalny Orlen to nasza kolejna ogólnopolska inicjatywa, obok Sportowego Orlenu. Choć kierujemy ją do instytucji kultury, jej realnymi beneficjentami są dzieci i młodzież. To odpowiedź na oczekiwania, by Orlen był jeszcze bliżej lokalnych społeczności – mówi Ireneusz Fąfara, prezes Orlenu.

Orlen / Marcin Karwowski

Polski konsument chce społecznie akceptowalnych cen

W ramach programu Kulturalny Orlen spółka przeznaczy ponad 12 milionów złotych na projekty skierowane do dzieci i młodzieży. Wsparcie obejmie 185 projektów dotyczących m.in. zajęć dodatkowych dotyczących działalności teatralnej, ceramiki czy baletu.

Koncern podsumowuje pierwszą edycję programu Kulturalny Orlen. Do spółki wpłynęło prawie 2,8 tysiąca wniosków, zwyciężyło 185 projektów a grupa przeznaczyła 12,6 miliona złotych na nagrody dla instytucji z kultury, fundacji i stowarzyszeń. Orlen podjął decyzje o zwiększeniu liczby beneficjentów, z racji na wysoki poziom wniosków, z zakładanych 100 zwiększono do 185. Przekazane środki zostaną przeznaczone na rozwój edukacji oraz aktywność kulturalną dzieci oraz młodzieży.

Wnioski były rozpatrzone przez komisję zarówno pod względem formalnym jak i merytorycznym. Do ostatniego etapu, który obejmuje weryfikacje danych z wniosku, określenie zakresu współpracy i podpisanie umowy sponsoringowej/darowizny zakwalifikowano 185 projektów. W przypadku pierwszego typu umowy drugą stroną jest Orlen, w przypadku drugiego Fundacja PGNiG.

Wsparcie młodych artystów

Dofinansowanie może zostać przeznaczone np. na organizację zajęć i warsztatów artystycznych, zakup pomocy dydaktycznych, wynajem przestrzeni oraz realizację wydarzeń kulturalnych, takich jak koncerty czy spektakle. Jeden projekt może otrzymać maksymalnie 100 tysięcy złotych.

Wśród zwycięskich projektów znajdują się m.in. inicjatywy powstania i prowadzenia centrów spotkań i aktywności artystycznych dla młodzieży z zagrożonych środowisk, projekty aktorskie, fotograficzne oraz warsztaty (np. teatralne, literackie, ceramiczne czy plastyczne).

– Kulturalny Orlen to nasza kolejna ogólnopolska inicjatywa, obok Sportowego Orlenu. Choć kierujemy ją do instytucji kultury, jej realnymi beneficjentami są dzieci i młodzież. To odpowiedź na oczekiwania, by Orlen był jeszcze bliżej lokalnych społeczności – mówi Ireneusz Fąfara, prezes Orlenu.

Orlen / Marcin Karwowski

Polski konsument chce społecznie akceptowalnych cen

Najnowsze artykuły