icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Błękitne korytarze od Holendrów mają wesprzeć rozwój handlu LNG na Litwie

(Batlic Course/Bartłomiej Sawicki)

Zdaniem ministra energetyki Litwy Rokasa Masiulisa rozwój sektora oraz stacji paliwowych na skroplony gaz ziemny (LNG) na Litwie w porównaniu do innych krajów europejskich nie jest wystarczający. Rząd planuje utworzyć tzw. „błękitne korytarze”. W tej sprawie toczą się już rozmowy z holenderską spółką gazową Gasunie.

– Rozmawialiśmy o rozwój błękitnych korytarzy w Europie. Gasunie uważa, że rozwój ten postępuje wolniej, a mógłby być szybszy – powiedział przebywający w Holandii, litewski minister energetyki. Według ministra, holenderski przykład pokazuje, że popyt na LNG pojawił się wówczas, kiedy powstała infrastruktura oraz stacje paliw dla samochodów ciężarowych napędzanych LNG

Zauważył on także, że UE zapewnia wsparcie dla takich projektów, ale to od państwa zależy szybkość rozwoju tej branży. Stacje LNG mogą być potencjalnie przydatne dla stacji przeładunkowej litewskiego terminalu LNG w Kłajpedzie. Tymczasem 28 czerwca Litwa odebrała już 10 w tym roku transport norweskiego LNG od firmy Statoil. Gazowiec Arctic Aurora przywiózł do pływającego terminalu w Kłajpedzie ok 155 tys m3 surowca.

(Batlic Course/Bartłomiej Sawicki)

Zdaniem ministra energetyki Litwy Rokasa Masiulisa rozwój sektora oraz stacji paliwowych na skroplony gaz ziemny (LNG) na Litwie w porównaniu do innych krajów europejskich nie jest wystarczający. Rząd planuje utworzyć tzw. „błękitne korytarze”. W tej sprawie toczą się już rozmowy z holenderską spółką gazową Gasunie.

– Rozmawialiśmy o rozwój błękitnych korytarzy w Europie. Gasunie uważa, że rozwój ten postępuje wolniej, a mógłby być szybszy – powiedział przebywający w Holandii, litewski minister energetyki. Według ministra, holenderski przykład pokazuje, że popyt na LNG pojawił się wówczas, kiedy powstała infrastruktura oraz stacje paliw dla samochodów ciężarowych napędzanych LNG

Zauważył on także, że UE zapewnia wsparcie dla takich projektów, ale to od państwa zależy szybkość rozwoju tej branży. Stacje LNG mogą być potencjalnie przydatne dla stacji przeładunkowej litewskiego terminalu LNG w Kłajpedzie. Tymczasem 28 czerwca Litwa odebrała już 10 w tym roku transport norweskiego LNG od firmy Statoil. Gazowiec Arctic Aurora przywiózł do pływającego terminalu w Kłajpedzie ok 155 tys m3 surowca.

Najnowsze artykuły