icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rywalizacja lodołamaczy na LNG w Rosji

Atomflot zamierza we wrześniu zbudować dwa do czterech lodołamaczy zasilanych LNG. Jeden ma kosztować 250 mln dolarów. Podobne plany ma Novatek, który potrzebuje takich jednostek do transportu gazu skroplonego przez morza arktyczne.

Chociaż pierwotnie cztery jednostki miały trafić do Novateku i zostać spłacone z zysków z ich eksploatacji, to na Międzynarodowym Forum Ekonomicznym w Petersburgu spółka zapowiedziała, że ma własne plany budowy lodołamaczy. W tym celu powołała spółkę-córkę Morskoj Arkticzeskij Transport (MAT).

Rywalizacja między Atomflotem a Novatekiem może doprowadzić na przykład do „kanibalizacji kadr”. W tej grze Novatek będzie miał uprzywilejowaną pozycję, bo statki będą bunkrowane w porcie w Sabetcie w instalacjach tej firmy.

Kommiersant/Wojciech Jakóbik

Jakóbik: Atomowe lodołamacze i gazoporty. Zimna Wojna przyszłości

Atomflot zamierza we wrześniu zbudować dwa do czterech lodołamaczy zasilanych LNG. Jeden ma kosztować 250 mln dolarów. Podobne plany ma Novatek, który potrzebuje takich jednostek do transportu gazu skroplonego przez morza arktyczne.

Chociaż pierwotnie cztery jednostki miały trafić do Novateku i zostać spłacone z zysków z ich eksploatacji, to na Międzynarodowym Forum Ekonomicznym w Petersburgu spółka zapowiedziała, że ma własne plany budowy lodołamaczy. W tym celu powołała spółkę-córkę Morskoj Arkticzeskij Transport (MAT).

Rywalizacja między Atomflotem a Novatekiem może doprowadzić na przykład do „kanibalizacji kadr”. W tej grze Novatek będzie miał uprzywilejowaną pozycję, bo statki będą bunkrowane w porcie w Sabetcie w instalacjach tej firmy.

Kommiersant/Wojciech Jakóbik

Jakóbik: Atomowe lodołamacze i gazoporty. Zimna Wojna przyszłości

Najnowsze artykuły