EnergetykaInfrastrukturaLotniskaRopaWszystko

Lotos na piątym lotnisku

Lotos-Air BP Polska i Regionalny Port Lotniczy Olsztyn – Mazury w Szymanach podpisały umowę na dostawy paliwa lotniczego. Gdańska spółka paliwowa jest obecna z własnymi operacjami tankowania w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Lublinie, a od teraz także w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury – czytamy w komunikacie spółki.

– Port lotniczy ma gwarancje dostaw pełnej oferty paliwowej a Lotos-Air BP Polska tym samym rozpoczyna sprzedaż do skrzydła w piątym porcie lotniczym na terenie kraju. – wyjaśnia Maciej Kowalski, prezes Zarządu Lotos-Air BP Polska.

Port Lotniczy Olsztyn-Mazury rozpocznie swoją działalność w styczniu 2016 roku. Spółka Lotos-Air BP Polska będzie miała docelowo w ofercie dwa rodzaje paliwa – swój główny produkt paliwo Jet-A1 z rafinerii w Gdańsku oraz benzynę lotniczą, tzw. Avgas 100 LL, bezpośrednio od jednego z największych producentów w Europie Środkowo-Wschodniej – spółki OBR.

O porcie lotniczym

Port Lotniczy Olsztyn-Mazury jest jedynym lotniskiem w północno wschodniej Polsce. Położony jest w miejscowości Szymany, ok. 55 km na południowy wschód od Olsztyna. Lotnisko przeznaczone zostanie głównie dla przewozów obsługujących region Warmii i Mazur. Przewiduje się obsługę samolotów rejsowych, czarterów i general aviation z możliwością zaopatrzenia statków powietrznych w paliwo typu Jet i Avgas 100 LL. Port posiada drogę startową o długości 2,5 km wyposażoną w systemy świetlny Alpa Ata i ILS.

Terminal pasażerski o powierzchni około 7 tyś m2, ma podział odpraw w przylotach i odlotach pasażerów ze strefy Schengen i zagranicy. Przepustowość terminala pozwoli obsłużyć ponad 500 tysięcy pasażerów rocznie.

– W styczniu wystartują pierwsze samoloty SprintAir do Krakowa i Berlina-Tegel. Obydwie trasy będą obsługiwane trzy razy w tygodniu. – mówi Krzysztof Pawłowski, dyrektor handlu i marketingu w Porcie Lotniczym Olsztyn-Mazury.

Zwiększenie liczby kierunków

Władze lotniska zapowiadają zwiększenie liczby kolejnych kierunków podróży – mogą dojść połączenia z portami w RFN, Wielkiej Brytanii, Irlandii i Norwegii. Trwają rozmowy z kilkoma przewoźnikami operującymi na trasach z i do Polski.

Obecność spółki Lotos-Air BP Polska jest gwarantem jakości paliwa i bezpieczeństwa usługi tankowania. Niewykluczone, że dostępność usług spółki na nowym lotnisku przyczyni się również do podjęcia decyzji o zaangażowaniu przez kolejnych przewoźników.

Lotos-Air BP Polska jest obecne z własnymi operacjami tankowania w 5 portach lotniczych: w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Lublinie, a od początku 2016 r. na lotnisku Olsztyn-Mazury w Szymanach.

Źródło: Lotos


Powiązane artykuły

AI

Bitwa o AI. Zadecydują cena prądu i emisje

Rosnące zapotrzebowanie na moc obliczeniową dla AI grozi wzrostem emisji CO2. Niemieccy urzędnicy obawiają się, że centra danych mogą przenosić...
Niemcy, sieć elektroenergetyczna. Źródło: Freepik

Fala upałów i awarie. U Niemców coraz częściej gaśnie światło

Lokalne blackouty stają się tego lata plagą niemieckiej prowincji. Powodem przerw w dostawach prądu są najczęściej awarie kabli i mniejszych...
Minister Klimatu i Środowiska Paulina Hennig-Kloska podczas konferencji prasowej Urzędem Miasta Bydgoszczy, 4 bm. Konferencja dot. wsparcia finansowego na działania związane z rekultywacją wielkoobszarowych terenów poprzemysłowych i adaptacją do zmian klimatu, a także rządowego wsparcia dla terenów po dawnym Zachemie. (jm) PAP/Tytus Żmijewski

Inwestycje w wielkoskalowe OZE mniejsze niż zakłada ministerstwo klimatu

Inwestycje w duże farmy fotowoltaiczne istotnie zwolniły. Moc nowych instalacji, którym koncesje wydał w półroczu 2025 roku Urząd Regulacji Energetyki...

Udostępnij:

Facebook X X X