icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Paliwa Lotosu gotowe na zimę

Kierowcy tankujący na stacjach LOTOS nie muszą obawiać się nadchodzących mrozów – już od 16 listopada paliwa sprzedawane przez Grupę LOTOS będą spełniały parametry paliwa zimowego. 1 grudnia do tego grona dołączy również LPG.

Paliwa oferowane przez LOTOS w okresie zimowym pozwalają na bezproblemowe uruchomienie silnika w temperaturach nawet do –20°C . W ofercie dla wymagających od początku grudnia dostępny będzie olej napędowy premium LOTOS Dynamic Diesel, który ma parametry oleju arktycznego i pozwala na bezawaryjne działanie silnika przy mrozach sięgających –32°C .

– Przy wyborze oleju napędowego zimą warto zwrócić uwagę na temperaturę mętnienia oraz temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP) – mówi Tadeusz Surawski, starszy inżynier ds. technologii Grupy LOTOS S.A. – Stosując ulepszony olej napędowy Dynamic Diesel podczas mrozów zmniejsza się ryzyko procesu wytrącania parafin, których kryształy, w skrajnym przypadku, mogą zablokować filtr paliwa, a w efekcie uniemożliwić dalszą jazdę pojazdu.

W Polsce, wg normy, w okresie letnim CFPP limitowany jest na poziomie maksymalnie 0°C, a w okresie zimowym limit tego parametru to maksymalnie -20°C. Warto podkreślić, że standardowy olej napędowy zimowy to nie to samo co olej arktyczny IZ-40 z rafinerii Grupy LOTOS, który gwarantuje temperaturę blokady zimnego filtra (CFPP) do -32°C oraz temperaturę mętnienia do -22°C. Ten drugi parametr gwarantowany jest tylko w oleju napędowym premium LOTOS Dynamic.

Olej LOTOS Dynamic Diesel produkowany jest na bazie oleju napędowego arktycznego IZ-40, który nie zawiera biokomponentów i zapewnia dłuższą żywotność silnika pracującego w warunkach zimowych. Dynamic Diesel ma w składzie specjalnie wyselekcjonowane dodatki uszlachetniające, a także tzw. biocydy, które hamują rozwój bakterii w zbiorniku paliwa i zapobiegają powstawaniu osadu w filtrach. Dzięki składnikom takim jak detergenty czyszczące, antykorozyjne czy blokujące powstawanie piany, paliwa LOTOS Dynamic wpływają na większą moc i stabilniejszą pracę silnika oraz mniejsze spalanie.

A czym różnią się benzyny letnie od zimowych? W przypadku benzyn zwiększa się prężność tego paliwa przez dodanie większej ilości komponentów lekkich np. butanu. Wyższa prężność benzyny w jesienno-zimowym okresie pozwala bezproblemowo uruchomić silnik w niskich temperaturach. W okresie letnim prężność par może być maksymalna 60 kPa, a w okresie zimowym parametr ten może wynosić maksymalnie 90 kPa.

fot. Grupa LOTOS

W zimie kierowcy powinni pamiętać o kilku zasadach tankowania samochodu. Warto tankować do pełna, ponieważ ogranicza to skraplanie się wody na ściankach zbiornika paliwa, zapobiegając jego korozji. Kierowcy pojazdów z silnikami diesla przed pierwszymi mrozami powinni zadbać o pełen bak paliwa o parametrach zimowych, gdyż nawet domieszka paliwa letniego (które było tankowane przed 1 października), zimą, gdy temperatura spada poniżej 0 stopni Celsjusza, może zaszkodzić układowi paliwowemu. Co oczywiste, warto też w miarę możliwości trzymać samochód w garażu lub miejscu osłoniętym od wiatru, co zmniejszy ryzyko wychłodzenia paliwa.

Podwajamy tankowanie

W celu dodatkowego zachęcenie kierowców do tankowania do pełna, od 15 listopada br. na stacjach LOTOS wystartowała także akcja promocyjna „Podwajamy tankowanie”. Każdy, kto zatankuje paliwo na stacjach LOTOS i zarejestruje paragon ma szansę wygrać kupon na paliwo o równowartości zakupionego paliwa. Szczegóły na stronie http://podwajamy.pl/

W ten sposób Klienci stacji LOTOS lepiej przygotowują swoje samochody do zimy, jak również mogą wygrać paliwo na kolejne tankowanie.

LOTOS to polska grupa kapitałowa, której działalność ma strategiczne znaczenie dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii oraz polskiej gospodarki. LOTOS wydobywa gaz ziemny i ropę naftową w Polsce, Norwegii oraz na Litwie. Należy do niego, zlokalizowana w Gdańsku, jedna z najnowocześniejszych europejskich rafinerii, gdzie surowiec przerabiany jest głównie na wysokiej jakości paliwa, w tym paliwa premium – LOTOS Dynamic.

LOTOS to także sieć ponad 480 stacji paliw, dogodnie zlokalizowanych przy autostradach i drogach ekspresowych, we wszystkich aglomeracjach i wielu miejscowościach na terenie całego kraju. LOTOS, jako sprzedawca detaliczny i hurtowy, zaopatruje w paliwa blisko 1/3 polskiego rynku. Dzierży też pozycję drugiego spedytora kolejowego w kraju. LOTOS to także czołowy producent asfaltów drogowych, olejów silnikowych oraz smarów do samochodów, samolotów, pociągów, statków, a nawet pojazdów techniki wojskowej.

Kalendarz zmiany paliw w Polsce

benzyna olej napędowy
Okres zimowy 1 listopada do końca lutego 16 listopada do końca lutego
Okres przejściowy 1 marca do 30 kwietnia

1 do 31 października

1 marca do 15 kwietnia

1 października do 15 listopada

Okres letni 1 maja do 30 września 16 kwietnia do 30 września

Grupa LOTOS

Kierowcy tankujący na stacjach LOTOS nie muszą obawiać się nadchodzących mrozów – już od 16 listopada paliwa sprzedawane przez Grupę LOTOS będą spełniały parametry paliwa zimowego. 1 grudnia do tego grona dołączy również LPG.

Paliwa oferowane przez LOTOS w okresie zimowym pozwalają na bezproblemowe uruchomienie silnika w temperaturach nawet do –20°C . W ofercie dla wymagających od początku grudnia dostępny będzie olej napędowy premium LOTOS Dynamic Diesel, który ma parametry oleju arktycznego i pozwala na bezawaryjne działanie silnika przy mrozach sięgających –32°C .

– Przy wyborze oleju napędowego zimą warto zwrócić uwagę na temperaturę mętnienia oraz temperaturę zablokowania zimnego filtra (CFPP) – mówi Tadeusz Surawski, starszy inżynier ds. technologii Grupy LOTOS S.A. – Stosując ulepszony olej napędowy Dynamic Diesel podczas mrozów zmniejsza się ryzyko procesu wytrącania parafin, których kryształy, w skrajnym przypadku, mogą zablokować filtr paliwa, a w efekcie uniemożliwić dalszą jazdę pojazdu.

W Polsce, wg normy, w okresie letnim CFPP limitowany jest na poziomie maksymalnie 0°C, a w okresie zimowym limit tego parametru to maksymalnie -20°C. Warto podkreślić, że standardowy olej napędowy zimowy to nie to samo co olej arktyczny IZ-40 z rafinerii Grupy LOTOS, który gwarantuje temperaturę blokady zimnego filtra (CFPP) do -32°C oraz temperaturę mętnienia do -22°C. Ten drugi parametr gwarantowany jest tylko w oleju napędowym premium LOTOS Dynamic.

Olej LOTOS Dynamic Diesel produkowany jest na bazie oleju napędowego arktycznego IZ-40, który nie zawiera biokomponentów i zapewnia dłuższą żywotność silnika pracującego w warunkach zimowych. Dynamic Diesel ma w składzie specjalnie wyselekcjonowane dodatki uszlachetniające, a także tzw. biocydy, które hamują rozwój bakterii w zbiorniku paliwa i zapobiegają powstawaniu osadu w filtrach. Dzięki składnikom takim jak detergenty czyszczące, antykorozyjne czy blokujące powstawanie piany, paliwa LOTOS Dynamic wpływają na większą moc i stabilniejszą pracę silnika oraz mniejsze spalanie.

A czym różnią się benzyny letnie od zimowych? W przypadku benzyn zwiększa się prężność tego paliwa przez dodanie większej ilości komponentów lekkich np. butanu. Wyższa prężność benzyny w jesienno-zimowym okresie pozwala bezproblemowo uruchomić silnik w niskich temperaturach. W okresie letnim prężność par może być maksymalna 60 kPa, a w okresie zimowym parametr ten może wynosić maksymalnie 90 kPa.

fot. Grupa LOTOS

W zimie kierowcy powinni pamiętać o kilku zasadach tankowania samochodu. Warto tankować do pełna, ponieważ ogranicza to skraplanie się wody na ściankach zbiornika paliwa, zapobiegając jego korozji. Kierowcy pojazdów z silnikami diesla przed pierwszymi mrozami powinni zadbać o pełen bak paliwa o parametrach zimowych, gdyż nawet domieszka paliwa letniego (które było tankowane przed 1 października), zimą, gdy temperatura spada poniżej 0 stopni Celsjusza, może zaszkodzić układowi paliwowemu. Co oczywiste, warto też w miarę możliwości trzymać samochód w garażu lub miejscu osłoniętym od wiatru, co zmniejszy ryzyko wychłodzenia paliwa.

Podwajamy tankowanie

W celu dodatkowego zachęcenie kierowców do tankowania do pełna, od 15 listopada br. na stacjach LOTOS wystartowała także akcja promocyjna „Podwajamy tankowanie”. Każdy, kto zatankuje paliwo na stacjach LOTOS i zarejestruje paragon ma szansę wygrać kupon na paliwo o równowartości zakupionego paliwa. Szczegóły na stronie http://podwajamy.pl/

W ten sposób Klienci stacji LOTOS lepiej przygotowują swoje samochody do zimy, jak również mogą wygrać paliwo na kolejne tankowanie.

LOTOS to polska grupa kapitałowa, której działalność ma strategiczne znaczenie dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii oraz polskiej gospodarki. LOTOS wydobywa gaz ziemny i ropę naftową w Polsce, Norwegii oraz na Litwie. Należy do niego, zlokalizowana w Gdańsku, jedna z najnowocześniejszych europejskich rafinerii, gdzie surowiec przerabiany jest głównie na wysokiej jakości paliwa, w tym paliwa premium – LOTOS Dynamic.

LOTOS to także sieć ponad 480 stacji paliw, dogodnie zlokalizowanych przy autostradach i drogach ekspresowych, we wszystkich aglomeracjach i wielu miejscowościach na terenie całego kraju. LOTOS, jako sprzedawca detaliczny i hurtowy, zaopatruje w paliwa blisko 1/3 polskiego rynku. Dzierży też pozycję drugiego spedytora kolejowego w kraju. LOTOS to także czołowy producent asfaltów drogowych, olejów silnikowych oraz smarów do samochodów, samolotów, pociągów, statków, a nawet pojazdów techniki wojskowej.

Kalendarz zmiany paliw w Polsce

benzyna olej napędowy
Okres zimowy 1 listopada do końca lutego 16 listopada do końca lutego
Okres przejściowy 1 marca do 30 kwietnia

1 do 31 października

1 marca do 15 kwietnia

1 października do 15 listopada

Okres letni 1 maja do 30 września 16 kwietnia do 30 września

Grupa LOTOS

Najnowsze artykuły