icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rośnie konkurencja w Europie dla megafabryki magazynów energii w USA

Największa europejska fabryka baterii powstająca w Szwecji zyskała nowego partnera. Niemiecki Siemens zaoferował spółce Northvolt technologie cyfrowe. Siemens wdroży w Northvolt usługę Digital Enterprise, która umożliwia digitalizację całego łańcucha wartości – od projektu ogniwa akumulatorowego przez produkcję po serwis. Fabryka ma zostać oddana do użytku w 2020 roku. Będzie dostarczać baterie litowo-jonowe dla branży motoryzacyjnej. Przede wszystkim na europejski rynek.

Wspólne finansowanie przez konkurentów

Inwestycja Siemensa ma kosztować 10 milionów euro. We wrześniu zeszłego roku projekt otrzymał wsparcie od szwajcarskiej firmy ABB, konkurenta Siemensa. Wśród firm inwestujących w fabrykę jest też Scania (należąca do Volkswagena).

Gigafactory

Szwecka fabryka ma produkować rocznie baterie o mocy 32 GWh. Łącznie inwestycja ma pochłonąć 4 miliardy euro. Projekt ze względu na skalę jest porównywany do Gigafactory Tesli zlokalizowaną w USA. Pełną moc produkcyjną fabryka Northvolt osiągnie w 2023 roku.

Komisja Europejska i prezes z Tesli

Według prognoz Komisji Europejskiej zapotrzebowanie na ogniwa i baterie na starym kontynencie osiągnie w 2025 roku 200 GWh. Wartość rynku szacowana jest na 250 miliardów euro rocznie.

– Europejski przemysł szybko zmierza w kierunku elektryfikacji – czytamy w oświadczeniu prezesa Northvolt Petera Carlssona. Fabryka ma dostarczać zarówno baterie do pojazdów jak i do sprzętów. Stojący na czele spółki Peter Carlsson wcześniej był związany w firmą Tesla. Obecnie wśród firm dominujących na rynku dostawców baterii litowo-jonowych są Panasonic i NEC (japońskie), LG, Smasung (koreańskie), BYD i CATL (chińskie) oraz Tesla.

Siemens/Agata Rzędowska

Największa europejska fabryka baterii powstająca w Szwecji zyskała nowego partnera. Niemiecki Siemens zaoferował spółce Northvolt technologie cyfrowe. Siemens wdroży w Northvolt usługę Digital Enterprise, która umożliwia digitalizację całego łańcucha wartości – od projektu ogniwa akumulatorowego przez produkcję po serwis. Fabryka ma zostać oddana do użytku w 2020 roku. Będzie dostarczać baterie litowo-jonowe dla branży motoryzacyjnej. Przede wszystkim na europejski rynek.

Wspólne finansowanie przez konkurentów

Inwestycja Siemensa ma kosztować 10 milionów euro. We wrześniu zeszłego roku projekt otrzymał wsparcie od szwajcarskiej firmy ABB, konkurenta Siemensa. Wśród firm inwestujących w fabrykę jest też Scania (należąca do Volkswagena).

Gigafactory

Szwecka fabryka ma produkować rocznie baterie o mocy 32 GWh. Łącznie inwestycja ma pochłonąć 4 miliardy euro. Projekt ze względu na skalę jest porównywany do Gigafactory Tesli zlokalizowaną w USA. Pełną moc produkcyjną fabryka Northvolt osiągnie w 2023 roku.

Komisja Europejska i prezes z Tesli

Według prognoz Komisji Europejskiej zapotrzebowanie na ogniwa i baterie na starym kontynencie osiągnie w 2025 roku 200 GWh. Wartość rynku szacowana jest na 250 miliardów euro rocznie.

– Europejski przemysł szybko zmierza w kierunku elektryfikacji – czytamy w oświadczeniu prezesa Northvolt Petera Carlssona. Fabryka ma dostarczać zarówno baterie do pojazdów jak i do sprzętów. Stojący na czele spółki Peter Carlsson wcześniej był związany w firmą Tesla. Obecnie wśród firm dominujących na rynku dostawców baterii litowo-jonowych są Panasonic i NEC (japońskie), LG, Smasung (koreańskie), BYD i CATL (chińskie) oraz Tesla.

Siemens/Agata Rzędowska

Najnowsze artykuły