Melibruda: Działka PKP może stać się wizytówką Warszawy

15 stycznia 2015, 13:00 Infrastruktura

Jaki jest potencjał i w jakiej mierze możliwa jest komercjalizacja projektu PKP zabudowy działki w Warszawie (ponad 2 ha) w rejonie Al. Jana Pawła II, Al. Jerozolimskich i ul. Chmielnej?

– Teren w okolicach Al. Jana Pawła II, Al. Jerozolimskich oraz ul. Chmielnej od lat cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem deweloperów. Jednocześnie zaś położenie w samym sercu miasta generuje potrzebę wprowadzenia na tej działce ciekawej, niebanalnej zabudowy, która mogłaby stać się wizytówką Warszawy – ocenia w wypowiedzi dla naszego portalu Grażyna Melibruda, dyrektor w dziale wynajmu powierzchni handlowych JLL.

Dodaje ona, że część terenu zakupił w 2012 r. od PKP znany deweloper HB Reavis, z zamiarem wybudowania tam 100 tys. mkw. najwyższej jakości powierzchni biurowej klasy A.

– Część działki nadal należy do PKP, natomiast jest to bardzo wymagający teren dla potencjalnych inwestorów, nie mających możliwości uzyskania prawa własności do budynku postawionego nad torami, które należą do PKP – twierdzi dyr. Grażyna Melibruda. – Z tego względu deweloperzy chętni na zakup tego gruntu muszą liczyć się z wyzwaniami natury prawnej i własnościowej. Polskie prawo zaś nie reguluje kwestii prawa własności warstwowej, co może utrudniać poszukiwanie partnera komercyjnego do zagospodarowania takiego terenu.

Melibruda dodaje, że działkę cechuje przede wszystkim znakomita lokalizacja – na przecięciu głównych miejskich arterii – Al. Jerozolimskich i Jana Pawła II, przy Dworcu Centralnym, z bezpośrednim dostępem do szeregu linii tramwajowych i autobusowych, a także w niedalekiej odległości od stacji Metro Centrum oraz planowanej wkrótce do oddania stacji Rondo ONZ.

– Kombinacja tych czynników oraz doskonała ekspozycja sprawia, że teren ten jest atrakcyjny dla deweloperów powierzchni biurowych oraz potencjalnych najemców tych obiektów – twierdzi dalej dyrektor w JLL. – Powierzchnie handlowe zaś mogłyby powstać w parterach i być nastawione w większej części na obsługę pracowników biur. Bliskość jednego z najpopularniejszych i najczęściej odwiedzanych centrów handlowych w Warszawie, czyli Złotych Tarasów oznacza, że w tej lokalizacji nie ma już zapotrzebowania na duży obiekt handlowy.

W ocenie Grażyny Melibrudy szansę na sukces mogą mieć zatem najemcy zorientowani na potrzeby pracowników biurowych, czyli przede wszystkim sieci gastronomiczne, kawiarnie i wszelkiego rodzaju usługi. Rozwojowi oferty handlowej w tym obszarze mogą sprzyjać również ciągi piesze na Alejach Jerozolimskich i Jana Pawła II – kończy przedstawicielka JLL.