icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

MON zmodernizuje samoloty szkoleniowe dla polskiej armii

W obecności sekretarza stanu w MON Bartosza Kownackiego 19 grudnia 2017 roku umowę na wykonanie w latach 2017-2020 modernizacji 12 samolotów PZL-130 TC-I ORLIK do wersji PZL-130 TC-II ORLIK podpisali szef Inspektoratu Uzbrojenia płk Dariusz Pluta oraz ze strony wykonawcy PZL „Warszawa-Okęcie” S.A: prezes zarządu Manuel Eduardo Heredia Ortiz i wiceprezes zarządu Władysław Skorski.

Umowy na modernizację zostały podpisane

Umowa zostanie zrealizowana do dnia 30 października 2020 r., a jej wartość wynosi 186.000.000,00 zł.

Samoloty PZL-130 ORLIK znajdują się na wyposażeniu 42. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Radomiu.

Zmodernizowane samoloty do wersji PZL-130 TC-II ORLIK będą przeznaczone do prowadzenia podstawowego i zaawansowanego szkolenia pilotów wojskowych w zakresie techniki pilotowania i nawigowania w różnych warunkach atmosferycznych. Będą posiadać specjalistyczne wyposażenie typowe dla wojskowych statków powietrznych.

Podpisanie umowy odbyło się w siedzibie PZL „Warszawa-Okęcie” S.A. w Warszawie.

Samoloty szkoleniowe PZL 130 Orlik TC-I zostaną poddane radykalnej modernizacji, która pozwoli im sprostać najnowszym globalnym standardom lotniczym i pozwoli im latać w przeszłych dekadach.

Zgodnie z warunkami kontraktu PZL Warszawa-Okęcie wykona głęboką modernizacje konstrukcji i awioniki na 12 samolotach.

Wyznaczony Orlik TC II Advanced zmodernizowany samolot dołączy do 16 podobnych samolotów, które są obecnie modernizowane z nowszego standardu Orlik TC II w jednolitej flocie.

Terminarz prac

Prace rozpoczną się natychmiast i wszystkie 12 statków powietrznych wróci ponownie do służby w 42 Bazie Szkolenia Lotniczego w Radomiu w okresie od połowy 2019 r. do października 2020 r., z przyszłym rekursem 12 000 godzin.

Dwuetapowy pakiet prac obejmuje najpierw nowe skrzydła, ogony, silniki i śmigła, a następnie całkowite zastąpienie oprzyrządowania kabinowego i awioniki nowoczesnymi układami.

Modernizacja pozwala na wprowadzenie systemu serwisowego opartego o stan techniczny, zamiast kalendarzowego, z połową mniej kontroli, co skutkuje znacznymi oszczędnościami kosztów operacyjnych.

Wcześniej podpisano dodatkową umowę na opracowanie symulatora lotu Orlik dla Sił Powietrznych, który uzupełni pakiet wymaganych pomocy instruktażowych.

Ministerstwo Obrony Narodowej

W obecności sekretarza stanu w MON Bartosza Kownackiego 19 grudnia 2017 roku umowę na wykonanie w latach 2017-2020 modernizacji 12 samolotów PZL-130 TC-I ORLIK do wersji PZL-130 TC-II ORLIK podpisali szef Inspektoratu Uzbrojenia płk Dariusz Pluta oraz ze strony wykonawcy PZL „Warszawa-Okęcie” S.A: prezes zarządu Manuel Eduardo Heredia Ortiz i wiceprezes zarządu Władysław Skorski.

Umowy na modernizację zostały podpisane

Umowa zostanie zrealizowana do dnia 30 października 2020 r., a jej wartość wynosi 186.000.000,00 zł.

Samoloty PZL-130 ORLIK znajdują się na wyposażeniu 42. Bazy Lotnictwa Szkolnego w Radomiu.

Zmodernizowane samoloty do wersji PZL-130 TC-II ORLIK będą przeznaczone do prowadzenia podstawowego i zaawansowanego szkolenia pilotów wojskowych w zakresie techniki pilotowania i nawigowania w różnych warunkach atmosferycznych. Będą posiadać specjalistyczne wyposażenie typowe dla wojskowych statków powietrznych.

Podpisanie umowy odbyło się w siedzibie PZL „Warszawa-Okęcie” S.A. w Warszawie.

Samoloty szkoleniowe PZL 130 Orlik TC-I zostaną poddane radykalnej modernizacji, która pozwoli im sprostać najnowszym globalnym standardom lotniczym i pozwoli im latać w przeszłych dekadach.

Zgodnie z warunkami kontraktu PZL Warszawa-Okęcie wykona głęboką modernizacje konstrukcji i awioniki na 12 samolotach.

Wyznaczony Orlik TC II Advanced zmodernizowany samolot dołączy do 16 podobnych samolotów, które są obecnie modernizowane z nowszego standardu Orlik TC II w jednolitej flocie.

Terminarz prac

Prace rozpoczną się natychmiast i wszystkie 12 statków powietrznych wróci ponownie do służby w 42 Bazie Szkolenia Lotniczego w Radomiu w okresie od połowy 2019 r. do października 2020 r., z przyszłym rekursem 12 000 godzin.

Dwuetapowy pakiet prac obejmuje najpierw nowe skrzydła, ogony, silniki i śmigła, a następnie całkowite zastąpienie oprzyrządowania kabinowego i awioniki nowoczesnymi układami.

Modernizacja pozwala na wprowadzenie systemu serwisowego opartego o stan techniczny, zamiast kalendarzowego, z połową mniej kontroli, co skutkuje znacznymi oszczędnościami kosztów operacyjnych.

Wcześniej podpisano dodatkową umowę na opracowanie symulatora lotu Orlik dla Sił Powietrznych, który uzupełni pakiet wymaganych pomocy instruktażowych.

Ministerstwo Obrony Narodowej

Najnowsze artykuły