icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Litwa odbuduje Orlenowi tory do Możejek, ale chce zredukować karę

Litwa zamierza odwołać się od decyzji Komisji Europejskiej o nałożeniu kary w wysokości 28 mln euro za rozmontowanie linii kolejowej na Łotwę, która służyła PKN Orlen do dostaw produktów ropopochodnych z Rafinerii Możejki.

Cel: Redukcja lub anulowanie kary

Rząd litewski nakazał Kolejom Litewskim odwołanie od orzeczenia Komisji. – Wierzymy, że mamy argumenty za obniżką kary. Należy wziąć pod uwagę, że sprawa toczyła się przez wiele lat – powiedział dziennikarzom minister transportu i komunikacji Rokas Masiulis.

– Mamy nadzieję, że uda się obniżyć lub nawet anulować karę – dodał. Przy tym podkreślił, że jego kraj jest gotów do odbudowy spornego połączenia do Renge na Łotwie. Koszty ma pokryć w całości spółka Koleje Litewskie.

– Zdecydowaliśmy o zobligowaniu spółki do próby obniżenia lub anulowania kary oraz odbudowy odcinka do Renge. W pierwszej kolejności Koleje Litewskie mają przygotować projekt, skoordynować go z Komisją Europejską, a rząd musi znaleźć finansowanie – powiedział Masiulis.

Spór o tory

W 2008 roku rozmontowała odcinek o długości 19 kilometrów, co zwiększyło koszty dostaw z Rafinerii Możejki przejętej przez PKN Orlen ze względu na konieczność dostaw innymi szlakami. Według Komisji było to działanie na przekór konkurencji.

Wojciech Jakóbik

Litwa zamierza odwołać się od decyzji Komisji Europejskiej o nałożeniu kary w wysokości 28 mln euro za rozmontowanie linii kolejowej na Łotwę, która służyła PKN Orlen do dostaw produktów ropopochodnych z Rafinerii Możejki.

Cel: Redukcja lub anulowanie kary

Rząd litewski nakazał Kolejom Litewskim odwołanie od orzeczenia Komisji. – Wierzymy, że mamy argumenty za obniżką kary. Należy wziąć pod uwagę, że sprawa toczyła się przez wiele lat – powiedział dziennikarzom minister transportu i komunikacji Rokas Masiulis.

– Mamy nadzieję, że uda się obniżyć lub nawet anulować karę – dodał. Przy tym podkreślił, że jego kraj jest gotów do odbudowy spornego połączenia do Renge na Łotwie. Koszty ma pokryć w całości spółka Koleje Litewskie.

– Zdecydowaliśmy o zobligowaniu spółki do próby obniżenia lub anulowania kary oraz odbudowy odcinka do Renge. W pierwszej kolejności Koleje Litewskie mają przygotować projekt, skoordynować go z Komisją Europejską, a rząd musi znaleźć finansowanie – powiedział Masiulis.

Spór o tory

W 2008 roku rozmontowała odcinek o długości 19 kilometrów, co zwiększyło koszty dostaw z Rafinerii Możejki przejętej przez PKN Orlen ze względu na konieczność dostaw innymi szlakami. Według Komisji było to działanie na przekór konkurencji.

Wojciech Jakóbik

Najnowsze artykuły