Naftogaz szuka agencji PR, która ma wzmocnić sprzeciw wobec Nord Stream 2

12 kwietnia 2016, 06:45 Alert

(Interfax/Naftogaz/Piotr Stępiński)

Naftogaz ogłosił dwuetapowy przetarg na wyłonienie podmiotu odpowiedzialnego za realizację międzynarodowych kampanii PR-owych. Szczególne znaczenie mają działania w Stanach Zjednoczonych oraz państw Wspólnoty Energetycznej.

Jak poinformował Naftogaz na swojej stronie internetowej wartość umowy ma wynieść do 20 mln hrywien a czas świadczenia usług ma trwać rok. Oferty będą przyjmowane do 10 maja. Oferenci powinni posiadać biura w USA, Belgii, Niemczech oraz jeszcze w co najmniej trzech państwach Wspólnoty Energetycznej. Aby uniknąć konfliktu interesów spółka PR nie powinna świadczyć usług zarówno dla rosyjskich organów państwowych jak i Gazpromu.

Wybrany wykonawca będzie odpowiedzialny za politykę informacyjną w kwestii pełnej integracji ukraińskiego rynku gazowego z rynkiem europejskim, toczących się postępowań w Trybunale Arbitrażowym a także obrony stanowiska Ukrainy w związku z budową gazociągu Nord Stream 2.