icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Najman: Komisja Europejska przeciw Niemcom ws. polskich przewoźników

Według nieoficjalnych informacji pozyskanych przez RMF.FM Komisja Europejska jest bliska zakończenia wezwania do usunięcia uchybienia. Pismo dotyczy niemieckich żądań stosowania płacy minimalnej dla kierowców-obcokrajowców w przewozie tranzytem. Jednakże Unia przychyli się do roszczeń Niemiec co do kabotażu. Nadal brak decyzji w sprawie przewozów, w których załadunek lub rozładunek będzie się odbywał na terenie RFN. Co to oznacza dla polskich przewoźników?

Absurdem jest, aby pracownik zatrudniony przez firmę w jednym kraju podlegał prawu pracy innego państwa. Zatem anulowanie przepisów o obowiązku wypłacania niemieckiej płacy minimalnej kierowcom zatrudnionym w zagranicznych firmach byłoby słuszne i logiczne. Decyzja dotycząca tranzytu to pierwszy krok – komentuje Bartosz Najman, prezes Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

Należy jednak pamiętać, że Niemcy to jedynie wierzchołek góry lodowej. Jeśli KE pójdzie na rękę naszemu zachodniemu sąsiadowi w tej sprawie, w ślad za nim zmiany mogą wprowadzić Francja, Włochy i inne kraje starej Unii. Nie tylko płaca minimalna stanowi problem dla polskich przewoźników. Równie uciążliwe są koszty sporządzenia, tłumaczenia i dostarczenia dokumentacji odpowiednim krajom w ich językach urzędowych, za co przyjdzie zapłacić polskim firmom – ostrzega Bartosz Najman.

Według nieoficjalnych informacji pozyskanych przez RMF.FM Komisja Europejska jest bliska zakończenia wezwania do usunięcia uchybienia. Pismo dotyczy niemieckich żądań stosowania płacy minimalnej dla kierowców-obcokrajowców w przewozie tranzytem. Jednakże Unia przychyli się do roszczeń Niemiec co do kabotażu. Nadal brak decyzji w sprawie przewozów, w których załadunek lub rozładunek będzie się odbywał na terenie RFN. Co to oznacza dla polskich przewoźników?

Absurdem jest, aby pracownik zatrudniony przez firmę w jednym kraju podlegał prawu pracy innego państwa. Zatem anulowanie przepisów o obowiązku wypłacania niemieckiej płacy minimalnej kierowcom zatrudnionym w zagranicznych firmach byłoby słuszne i logiczne. Decyzja dotycząca tranzytu to pierwszy krok – komentuje Bartosz Najman, prezes Ogólnopolskiego Centrum Rozliczania Kierowców.

Należy jednak pamiętać, że Niemcy to jedynie wierzchołek góry lodowej. Jeśli KE pójdzie na rękę naszemu zachodniemu sąsiadowi w tej sprawie, w ślad za nim zmiany mogą wprowadzić Francja, Włochy i inne kraje starej Unii. Nie tylko płaca minimalna stanowi problem dla polskich przewoźników. Równie uciążliwe są koszty sporządzenia, tłumaczenia i dostarczenia dokumentacji odpowiednim krajom w ich językach urzędowych, za co przyjdzie zapłacić polskim firmom – ostrzega Bartosz Najman.

Najnowsze artykuły