font_preload
PL / EN
Infrastruktura Intermodal Koleje 16 grudnia, 2014 godz. 14:37   
KOMENTUJE: Jacek Neska

Neska: Intermodal będzie się dynamicznie rozwijał, co pozwoli PKP Cargo wzmocnić pozycję

PKP Cargo

Duisburg, Hamburg, Pardubice – to tylko niektóre z miejsc, do których PKP Cargo realizuje obecnie przewozy z wykorzystaniem nowych platform intermodalnych. Spółka pod koniec 2013 roku zamówiła 330 wagonów o długości 80 stóp. Najdłuższe trasy, realizowane z wykorzystaniem nowych wagonów, mają ponad tysiąc kilometrów. 

– Najdłuższe realizowane przez PKP Cargo połączenie z wykorzystaniem nowych platform intermodalnych wynosi prawie 1,3 tys. km. Przewozy intermodalne to ogromna szansa dla kolei, dlatego w tym segmencie intensywnie inwestujemy, zarówno w tabor, jak i w infrastrukturę przeładunkową – mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych. – Kolej jest dedykowana przewozom kontenerów, szczególnie na dalsze odległości. Jest sprawdzonym, wiarygodnym i przewidywalnym środkiem transportu.

Zdaniem Jacka Neski biorąc pod uwagę, że inwestycje prowadzone na polskich liniach kolejowych będą skutkowały w niedalekiej przyszłości wzrostem prędkości handlowej, intermodal będzie się dynamicznie rozwijał, co pozwoli PKP Cargo wzmocnić pozycję zdecydowanego lidera tego rynku.

– Nowe platformy mają 80 stóp długości i są najbardziej uniwersalnymi wagonami kontenerowymi – informuje dalej Jacek Neska. – Cieszą się dużym zainteresowaniem klientów PKP Cargo, ponieważ można nimi przewozić różne typy kontenerów w kilku konfiguracjach: dwa 40-stopowe, jeden 40-stopowy i dwa 20-stopowe lub cztery 20-stopowe. Tego typu wagony pozwalają też transportować większą liczbę kontenerów w jednym pociągu. Do tej pory PKP Cargo odebrało już 240 z 330 zamówionych platform.

Według członka zarządu PKP Cargo oprócz jego spółki, w obsługę przewozów intermodalnych zaangażowana jest spółka Cargosped, operator logistyczny z grupy kapitałowej PKP Cargo. Spółka ta oferuje kompleksową usługę door-to-door.

Źródło: PKP Cargo