icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemcy zapłacą prawie dwa razy więcej za swoje terminale LNG

Niemcy muszą zastąpić rosyjski gaz ziemny dostarczany przez Nord Stream 1 dostawami z innych kierunków. Jednym z głównych przedsięwzięć w tym kierunku jest budowa terminali LNG, których Niemcy na terenie swojego państwa dotychczas nie mieli. Pierwszy niemiecki gazoport zostanie uruchomiony już w grudniu.

Koszty niemieckich terminali LNG

Gazoporty, w tym pływające FSRU i lądowe terminale miały wstępnie kosztować 3 miliardy euro. – Zapotrzebowanie budżetowe na budowę gazoportów wzrosło do około 6,56 mld euro w 2022 roku, co potwierdziło w poniedziałek Federalne Ministerstwo Gospodarki w Berlinie. Kolejne środki budżetowe zostałyby dodane w 2023 roku – podała niemiecka stacja telewizyjna ZDF.

Szybkie tempo budowy i związane z obecnymi okolicznościami geopolitycznymi trudności spowodowały, że gazoporty będą znacznie droższe, niż się spodziewano. Dotyczy to głównie kosztów operacyjnych i kosztów dodatkowych działań infrastrukturalnych na lądzie. Pojawiły się także kolejne utrudnienia związane z założeniami wstępnymi funkcjonowania tych obiektów. Tygodnik Der Spiegel dotarł do dokumentów komisji budżetowej, z których wynika, że dwa z terminali miały być czarterowane na 15 lat zamiast na dziesięć, jak zakładano w przypadku gazoportu w Brunsbüttel.

ZDF/Aleksandra Fedorska

Niemcy muszą zastąpić rosyjski gaz ziemny dostarczany przez Nord Stream 1 dostawami z innych kierunków. Jednym z głównych przedsięwzięć w tym kierunku jest budowa terminali LNG, których Niemcy na terenie swojego państwa dotychczas nie mieli. Pierwszy niemiecki gazoport zostanie uruchomiony już w grudniu.

Koszty niemieckich terminali LNG

Gazoporty, w tym pływające FSRU i lądowe terminale miały wstępnie kosztować 3 miliardy euro. – Zapotrzebowanie budżetowe na budowę gazoportów wzrosło do około 6,56 mld euro w 2022 roku, co potwierdziło w poniedziałek Federalne Ministerstwo Gospodarki w Berlinie. Kolejne środki budżetowe zostałyby dodane w 2023 roku – podała niemiecka stacja telewizyjna ZDF.

Szybkie tempo budowy i związane z obecnymi okolicznościami geopolitycznymi trudności spowodowały, że gazoporty będą znacznie droższe, niż się spodziewano. Dotyczy to głównie kosztów operacyjnych i kosztów dodatkowych działań infrastrukturalnych na lądzie. Pojawiły się także kolejne utrudnienia związane z założeniami wstępnymi funkcjonowania tych obiektów. Tygodnik Der Spiegel dotarł do dokumentów komisji budżetowej, z których wynika, że dwa z terminali miały być czarterowane na 15 lat zamiast na dziesięć, jak zakładano w przypadku gazoportu w Brunsbüttel.

ZDF/Aleksandra Fedorska

Najnowsze artykuły