icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Francuska firma wybuduje Niemcom terminal LNG w Brunsbüttel

Francuska firma VINCI podpisała umowę inżynieryjną, zaopatrzeniową i budowlaną (EPC) na budowę pierwszego w Niemczech terminalu regazyfikacyjnego w Brunsbüttel. Obiekt ma zostać ukończony w 2026 roku. Niemcy obecnie ściągają LNG do kraju przy pomocy pływających jednostek regazyfikacyjnych FSRU m.in. ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, co wiąże się z próbą wypełnienia luki powstałej po ucięciu eksportu gazu z Rosji.

Francuzi zbudują Niemcom terminal LNG

Niemcy podpisały umowę z francuską firmą Vinci na budowę nowego terminala LNG w Brunsbüttel u ujścia Łaby na Morzu Północnym. Vinci podpisało umowę poprzez swoją spółkę zależną Cobra IS w konsorcjum z Senerem. Planowany terminal będzie miał zdolność przesyłową i regazyfikacyjną rzędu 10 mld metrów sześc. gazu ziemnego rocznie. Będzie też wyposażony w dwa zbiorniki magazynowe o pojemności 165 tys m sześc. wraz z pomocniczymi systemami operacyjnymi, infrastrukturą i budynkami. Instalacja ma zostać ukończona w 2026 roku, gdzie prace przewiduje się łącznie na 42 miesiące.

Terminal LNG w Brunsbüttel to jeden ze strategicznych projektów Niemiec mających zapewnić państwu niezależność energetyczną od rosyjskich dostaw. Ponadto terminale LNG planowane są w portach Wilhelmshaven, Lubmin i Stade. Aby zapełnić lukę w dostawach gazu powstałą po zatrzymaniu importu z Rosji, Niemcy zawarły w maju umowy czarterowe na cztery pływające jednostki magazynowe i regazyfikacyjne (FSRU). Mają one być tymczasowym rozwiązaniem dla transportu i regazyfikacji LNG. Jednostki będą obsługiwane przez niemieckie firmy energetyczne RWE i Uniper.

W zeszłym miesiącu niemieckie RWE zawarło umowę z Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC) na dostawy LNG, przy czym pierwszy ładunek zostanie dostarczony do pływającego terminalu LNG stacjonującego  właśnie w Brunsbüttel pod koniec grudnia 2022 roku. Ładunek dostarczony przez ADNOC obejmie 137 000 metrów sześc. LNG i będzie pierwszą taką dostawą dostarczoną na niemiecki rynek za pośrednictwem terminala FSRU.

Offshore Energy/Szymon Borowski

 

Niemcy uzgodnili z Emiratami pierwsze dostawy LNG i amoniaku

Francuska firma VINCI podpisała umowę inżynieryjną, zaopatrzeniową i budowlaną (EPC) na budowę pierwszego w Niemczech terminalu regazyfikacyjnego w Brunsbüttel. Obiekt ma zostać ukończony w 2026 roku. Niemcy obecnie ściągają LNG do kraju przy pomocy pływających jednostek regazyfikacyjnych FSRU m.in. ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, co wiąże się z próbą wypełnienia luki powstałej po ucięciu eksportu gazu z Rosji.

Francuzi zbudują Niemcom terminal LNG

Niemcy podpisały umowę z francuską firmą Vinci na budowę nowego terminala LNG w Brunsbüttel u ujścia Łaby na Morzu Północnym. Vinci podpisało umowę poprzez swoją spółkę zależną Cobra IS w konsorcjum z Senerem. Planowany terminal będzie miał zdolność przesyłową i regazyfikacyjną rzędu 10 mld metrów sześc. gazu ziemnego rocznie. Będzie też wyposażony w dwa zbiorniki magazynowe o pojemności 165 tys m sześc. wraz z pomocniczymi systemami operacyjnymi, infrastrukturą i budynkami. Instalacja ma zostać ukończona w 2026 roku, gdzie prace przewiduje się łącznie na 42 miesiące.

Terminal LNG w Brunsbüttel to jeden ze strategicznych projektów Niemiec mających zapewnić państwu niezależność energetyczną od rosyjskich dostaw. Ponadto terminale LNG planowane są w portach Wilhelmshaven, Lubmin i Stade. Aby zapełnić lukę w dostawach gazu powstałą po zatrzymaniu importu z Rosji, Niemcy zawarły w maju umowy czarterowe na cztery pływające jednostki magazynowe i regazyfikacyjne (FSRU). Mają one być tymczasowym rozwiązaniem dla transportu i regazyfikacji LNG. Jednostki będą obsługiwane przez niemieckie firmy energetyczne RWE i Uniper.

W zeszłym miesiącu niemieckie RWE zawarło umowę z Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC) na dostawy LNG, przy czym pierwszy ładunek zostanie dostarczony do pływającego terminalu LNG stacjonującego  właśnie w Brunsbüttel pod koniec grudnia 2022 roku. Ładunek dostarczony przez ADNOC obejmie 137 000 metrów sześc. LNG i będzie pierwszą taką dostawą dostarczoną na niemiecki rynek za pośrednictwem terminala FSRU.

Offshore Energy/Szymon Borowski

 

Niemcy uzgodnili z Emiratami pierwsze dostawy LNG i amoniaku

Najnowsze artykuły