LNG Terminal Wilhelmshaven GmbH (LTeW) ogłosiła oczekiwane rozpoczęcie zbierania wiążących ofert na przepustowość terminalu, który chce zbudować w Niemczech. Wynik procedury przesądzi o ewentualnej ostatecznej decyzji inwestycyjnej.
Obiekt mający powstać w Wilhelmshaven ma przyciągać oferty w procedurze rozpoczynającej się 22 września i trwającej do 30 października zgodnie z planem opisanym w BiznesAlert.pl. Firmy mogą się zgłaszać, podpisując porozumienie o niejawności, a potem przedstawiając zainteresowanie określonym wolumenem dostępnym w terminalu.
Ostateczna decyzja inwestycyjna w sprawie Wilhelmshaven FSRU zapadnie w razie pojawienia się wystarczającego zainteresowania rynku jego przepustowością. Jednostka do magazynowania i regazyfikacji (FSRU) mająca stanąć w porcie może sięgnąć przepustowością 9,78 mld m sześć. rocznie. FSRU zostanie zapewnione przez firmę Mitsui O.S.K. Lines, jeżeli zapadnie decyzja o realizacji projektu. Spółka LTeW należy w stu procentach do niemieckiego Unipera, który jest także zaangażowany finansowo w projekt Nord Stream 2.
LTeW/Wojciech Jakóbik
Jakóbik: Nord Stream 2 na wodór zamiast LNG? Czas na polską strategię wodorową