icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemcy odpowiadają na wzrost cen paliw. Komunikacja miejska będzie śmiesznie tania

Niemiecka koalicja rządowa zdecydowała się na zakrojony na szeroką skalę pakiet, który ma pomóc chronić obywateli przed rosnącymi kosztami energii spowodowanymi wojną Rosji z Ukrainą. Rząd planuje wprowadzić 300 euro premii podatkowej dla pracujących, obniżyć podatek od paliw do europejskiego minimum i ja następne trzy miesiące obniżyć cenę biletów miesięcznych na komunikację miejską do 9 euro.

Koalicja rządząca w Niemczech wprowadzi jednorazowe premie, niższe podatki od paliw i tanie bilety komunikacji miejskiej w ramach szeroko zakrojonego pakietu przeciwko rosnącym kosztom energii. Kierownictwo SPD, Zielonych i FDP przedstawiło środki po nocnym spotkaniu w Berlinie, kończącym dni sporu o to, jak najlepiej chronić obywateli przed rosnącymi kosztami energii, zaostrzonymi przez wojnę Rosji z Ukrainą. – Wielu obywateli cierpi z powodu masowo rosnących cen energii. Jest to niewątpliwie aktualna, bezpośrednia konsekwencja straszliwej wojny w Ukrainie. Koalicja uważała, że ​​musi chronić ludzi i gospodarkę w obliczu tych ogromnych wzrostów cen w krótkim okresie i przez ograniczony czas – powiedział minister finansów Christian Lindner (FDP).

Pakiet ulg obejmuje:

– jednorazową premię podatkową w wysokości 300 euro dla podatników podatku dochodowego;
– premię rodzinną w wysokości 100 euro na dziecko;
– 100 euro premii dla odbiorców świadczeń socjalnych
– obniżenie podatku energetycznego od paliw na trzy miesiące do minimum europejskiego
– bilet 9 euro/miesiąc na komunikację miejską na 90 dni

Lindner powiedział, że obniżenie podatków energetycznych na paliwa oznaczałoby obniżenie cen benzyny o 30 centów za litr, a oleju napędowego o 14 centów za litr. Organizacje ekologiczne i inni obserwatorzy skrytykowali pomysł Lindnera dotyczący obniżenia cen benzyny na stacjach benzynowych w poprzednim tygodniu, argumentując, że taki ruch zniekształci zachęty do oszczędzania paliwa i nieproporcjonalnie przyniesie korzyści grupom o wysokich dochodach.

Clean Energy Wire/Michał Perzyński

Niemiecka koalicja rządowa zdecydowała się na zakrojony na szeroką skalę pakiet, który ma pomóc chronić obywateli przed rosnącymi kosztami energii spowodowanymi wojną Rosji z Ukrainą. Rząd planuje wprowadzić 300 euro premii podatkowej dla pracujących, obniżyć podatek od paliw do europejskiego minimum i ja następne trzy miesiące obniżyć cenę biletów miesięcznych na komunikację miejską do 9 euro.

Koalicja rządząca w Niemczech wprowadzi jednorazowe premie, niższe podatki od paliw i tanie bilety komunikacji miejskiej w ramach szeroko zakrojonego pakietu przeciwko rosnącym kosztom energii. Kierownictwo SPD, Zielonych i FDP przedstawiło środki po nocnym spotkaniu w Berlinie, kończącym dni sporu o to, jak najlepiej chronić obywateli przed rosnącymi kosztami energii, zaostrzonymi przez wojnę Rosji z Ukrainą. – Wielu obywateli cierpi z powodu masowo rosnących cen energii. Jest to niewątpliwie aktualna, bezpośrednia konsekwencja straszliwej wojny w Ukrainie. Koalicja uważała, że ​​musi chronić ludzi i gospodarkę w obliczu tych ogromnych wzrostów cen w krótkim okresie i przez ograniczony czas – powiedział minister finansów Christian Lindner (FDP).

Pakiet ulg obejmuje:

– jednorazową premię podatkową w wysokości 300 euro dla podatników podatku dochodowego;
– premię rodzinną w wysokości 100 euro na dziecko;
– 100 euro premii dla odbiorców świadczeń socjalnych
– obniżenie podatku energetycznego od paliw na trzy miesiące do minimum europejskiego
– bilet 9 euro/miesiąc na komunikację miejską na 90 dni

Lindner powiedział, że obniżenie podatków energetycznych na paliwa oznaczałoby obniżenie cen benzyny o 30 centów za litr, a oleju napędowego o 14 centów za litr. Organizacje ekologiczne i inni obserwatorzy skrytykowali pomysł Lindnera dotyczący obniżenia cen benzyny na stacjach benzynowych w poprzednim tygodniu, argumentując, że taki ruch zniekształci zachęty do oszczędzania paliwa i nieproporcjonalnie przyniesie korzyści grupom o wysokich dochodach.

Clean Energy Wire/Michał Perzyński

Najnowsze artykuły