icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemiecki gazoport na Rugii może zaszkodzić portowi w Świnoujściu

Niemiecki koncern RWE sygnalizuje plany budowy gazoportu offshorowego w Sellin na wyspie Rügen. Lokalizacja tego gazoportu na morzu może zaszkodzić powstaniu trzeciego polskiego portu kontenerowego w Świnoujściu, którego budowa ma się zacząć jeszcze w tym roku.

Około 4,5-6 kilometrów od Sellin na Bałtyku może powstać stacja gazoportu z czterema miejscami postojowymi dla FRSU. Na Twitterze pojawiła się dyskusja dotycząca oddziaływania transgranicznego niemieckiej instalacji. Zwraca się uwagę na to, że lokalizacja terminalu jest tylko lub aż 6 km od toru podejściowego do Świnoujścia.

 

Realizacja niemieckiego projektu nie jest jednak przesądzona. Süddeutsche Zeitung i Ostsee Zeitung podają, że nie tylko ekolodzy, miejscowa branża turystyczna, ale także landowi politycy nie są przekonani co do słuszności przedsięwzięcia.

– Według urzędu górniczego RWE zapowiedziało, że do kwietnia złoży dokumenty na kontrowersyjne stacje cumownicze. Dopiero po pozytywnej prognozie zatwierdzającej zostanie podjęta decyzja o budowie rurociągu, jak twierdzi szef urzędu górniczego Thomas Triller. Wniosek o zatwierdzenie przewiduje również zbadanie rozwiązań alternatywnych. Spodziewane są również wypowiedzi na temat portu Sassnitz-Mukran – podaje Ostsee Zeitung.

Należy także uwzględnić głosy ekspertów niemieckich, którzy są zdania, że Niemcy, które mają zamiar odejść od gazu w ramach swojej Energiewende, nie powinny budować nadmiernie dużo drogiej infrastruktury gazowej, która za parę lat będzie niepotrzebna.

Aleksandra Fedorska

Gryczan: Metanowce LNG wymagają szczególnej opieki (ROZMOWA)

 

Niemiecki koncern RWE sygnalizuje plany budowy gazoportu offshorowego w Sellin na wyspie Rügen. Lokalizacja tego gazoportu na morzu może zaszkodzić powstaniu trzeciego polskiego portu kontenerowego w Świnoujściu, którego budowa ma się zacząć jeszcze w tym roku.

Około 4,5-6 kilometrów od Sellin na Bałtyku może powstać stacja gazoportu z czterema miejscami postojowymi dla FRSU. Na Twitterze pojawiła się dyskusja dotycząca oddziaływania transgranicznego niemieckiej instalacji. Zwraca się uwagę na to, że lokalizacja terminalu jest tylko lub aż 6 km od toru podejściowego do Świnoujścia.

 

Realizacja niemieckiego projektu nie jest jednak przesądzona. Süddeutsche Zeitung i Ostsee Zeitung podają, że nie tylko ekolodzy, miejscowa branża turystyczna, ale także landowi politycy nie są przekonani co do słuszności przedsięwzięcia.

– Według urzędu górniczego RWE zapowiedziało, że do kwietnia złoży dokumenty na kontrowersyjne stacje cumownicze. Dopiero po pozytywnej prognozie zatwierdzającej zostanie podjęta decyzja o budowie rurociągu, jak twierdzi szef urzędu górniczego Thomas Triller. Wniosek o zatwierdzenie przewiduje również zbadanie rozwiązań alternatywnych. Spodziewane są również wypowiedzi na temat portu Sassnitz-Mukran – podaje Ostsee Zeitung.

Należy także uwzględnić głosy ekspertów niemieckich, którzy są zdania, że Niemcy, które mają zamiar odejść od gazu w ramach swojej Energiewende, nie powinny budować nadmiernie dużo drogiej infrastruktury gazowej, która za parę lat będzie niepotrzebna.

Aleksandra Fedorska

Gryczan: Metanowce LNG wymagają szczególnej opieki (ROZMOWA)

 

Najnowsze artykuły