icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemieccy liberałowie bronią silników spalinowych

W niemieckiej koalicji rządzącej ma miejsce nie tylko konflikt o kontynuację funkcjonowania elektrowni atomowych. Również kwestia silników spalinowych dzieli partie koalicyjne.

Spór o silniki spalinowe w Niemczech

Wicekanclerz i minister finansów Christian Lindner (FDP) oświadczył, że Niemcy nie zgodzą się na unijny zakaz silników spalinowych. Jednocześnie zaledwie kilka godzin wcześniej minister środowiska Steffi Lemke (Zieloni) powiedziała, że Niemcy popierają decyzję Unii w sprawie zakazu.

Niemiecki tygodnik “Fokus” podaje, że prawdziwą kością niezgody jest stosowanie paliw syntetycznych, tzw. e-paliw. W szczególności minister transportu Wissing (FDP) podkreśla, że pojazdy z silnikami spalinowymi powinny być również rejestrowane po 2035 roku, o ile będą one mogły korzystać z paliw syntetycznych. Minister finansów Lindner chce koniecznie utrzymać tą niszę dla silników spalinowych, ale w propozycji Komisji Europejskiej nie wspomina się nawet o e-paliwach. Lindner i Wissing chcą e-paliw do samochodów osobowych – Lemke tylko dla pojazdów specjalnych.

Fokus/Aleksandra Fedorska

Wiśniewski: Los silników spalinowych w Europie został przesądzony (ROZMOWA)

 

W niemieckiej koalicji rządzącej ma miejsce nie tylko konflikt o kontynuację funkcjonowania elektrowni atomowych. Również kwestia silników spalinowych dzieli partie koalicyjne.

Spór o silniki spalinowe w Niemczech

Wicekanclerz i minister finansów Christian Lindner (FDP) oświadczył, że Niemcy nie zgodzą się na unijny zakaz silników spalinowych. Jednocześnie zaledwie kilka godzin wcześniej minister środowiska Steffi Lemke (Zieloni) powiedziała, że Niemcy popierają decyzję Unii w sprawie zakazu.

Niemiecki tygodnik “Fokus” podaje, że prawdziwą kością niezgody jest stosowanie paliw syntetycznych, tzw. e-paliw. W szczególności minister transportu Wissing (FDP) podkreśla, że pojazdy z silnikami spalinowymi powinny być również rejestrowane po 2035 roku, o ile będą one mogły korzystać z paliw syntetycznych. Minister finansów Lindner chce koniecznie utrzymać tą niszę dla silników spalinowych, ale w propozycji Komisji Europejskiej nie wspomina się nawet o e-paliwach. Lindner i Wissing chcą e-paliw do samochodów osobowych – Lemke tylko dla pojazdów specjalnych.

Fokus/Aleksandra Fedorska

Wiśniewski: Los silników spalinowych w Europie został przesądzony (ROZMOWA)

 

Najnowsze artykuły