icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rynek sprzyja niemieckiej układance LNG. Czy Polska ułoży własną?

Japoński właściciel tankowców LNG Mitsui OSK Lines, partner projektu Wilhelmshaven FSRU w Niemczech, przewiduje korzystne warunki rozwoju sektora gazu skroplonego w 2021 roku. To szansa dla projektów w Niemczech i Polsce.

Układanka w Wilhelmshaven

Mitsui jest zaangażowane w szereg projektów LNG na świecie, w tym te, które wykorzystują pływające jednostki do magazynowania i regazyfikacji (FSRU). Jeden z nich to Wilhelmshaven FSRU w Niemczech realizowany z Uniperem. Projekt zakłada sprowadzenie FSRU o przepustowości do 10 mld m sześc. rocznie, czyli tyle, ile gazociąg Baltic Pipe, więcej niż terminal LNG w Świnoujściu po rozbudowie – 7,5 mld m sześc. rocznie. Ma być gotowy w drugiej połowie 2022 roku. Mitsui przekonuje, że 2021 rok będzie pomyślny dla branży LNG i rozważa zaangażowanie w kolejne projekty. Co ciekawe, Mitsui deklaruje gotowość zapewnienia Uniperowi 180 tysięcy m sześc. pojemności tankowców w grudniu 2020 roku. Warto przypomnieć, że Niemcy podpisali w 2015 roku kontrakt na dostawy 0,9 mln ton LNG rocznie LNG z USA na dwadzieścia lat.

Co na to Polacy?

Polacy z PGNiG, którzy mają podobne plany, również rozważają czarter tankowców na potrzeby ich działalności. – chcemy mieć 6 do 8 statków zaczynając od początku 2022 lub 2023 roku – mówił w 2019 roku Maciej Woźniak, wiceprezes PGNiG. Gaz-System informuje, że w środę 24 czerwca ma dojść do podpisania umów na rozbudowę terminalu LNG w Świnoujściu, który ma zwiększyć przepustowość z 5 do 7,5 mld m sześc. rocznie do 2021 roku.

Mitsui/Uniper/MOL/Wojciech Jakóbik

Jakóbik: Niemcy budują gazoport. Uczą się od Polaków

Japoński właściciel tankowców LNG Mitsui OSK Lines, partner projektu Wilhelmshaven FSRU w Niemczech, przewiduje korzystne warunki rozwoju sektora gazu skroplonego w 2021 roku. To szansa dla projektów w Niemczech i Polsce.

Układanka w Wilhelmshaven

Mitsui jest zaangażowane w szereg projektów LNG na świecie, w tym te, które wykorzystują pływające jednostki do magazynowania i regazyfikacji (FSRU). Jeden z nich to Wilhelmshaven FSRU w Niemczech realizowany z Uniperem. Projekt zakłada sprowadzenie FSRU o przepustowości do 10 mld m sześc. rocznie, czyli tyle, ile gazociąg Baltic Pipe, więcej niż terminal LNG w Świnoujściu po rozbudowie – 7,5 mld m sześc. rocznie. Ma być gotowy w drugiej połowie 2022 roku. Mitsui przekonuje, że 2021 rok będzie pomyślny dla branży LNG i rozważa zaangażowanie w kolejne projekty. Co ciekawe, Mitsui deklaruje gotowość zapewnienia Uniperowi 180 tysięcy m sześc. pojemności tankowców w grudniu 2020 roku. Warto przypomnieć, że Niemcy podpisali w 2015 roku kontrakt na dostawy 0,9 mln ton LNG rocznie LNG z USA na dwadzieścia lat.

Co na to Polacy?

Polacy z PGNiG, którzy mają podobne plany, również rozważają czarter tankowców na potrzeby ich działalności. – chcemy mieć 6 do 8 statków zaczynając od początku 2022 lub 2023 roku – mówił w 2019 roku Maciej Woźniak, wiceprezes PGNiG. Gaz-System informuje, że w środę 24 czerwca ma dojść do podpisania umów na rozbudowę terminalu LNG w Świnoujściu, który ma zwiększyć przepustowość z 5 do 7,5 mld m sześc. rocznie do 2021 roku.

Mitsui/Uniper/MOL/Wojciech Jakóbik

Jakóbik: Niemcy budują gazoport. Uczą się od Polaków

Najnowsze artykuły