Niemiecki tygodnik Die Zeit podał, że dzisiaj dojdzie do podpisania umowy koalicyjnej SPD-Zielonych-FDP, czyli tzw. koalicji świateł drogowych. Czytamy również, że Zielonym przypadną ministerstwa, w których zapadać będą decyzje odnośnie transformacji energetycznej.
Kto będzie odpowiedzialny za Energiewende?
Według Die Zeit, podział ministerstw przewiduje, że Zielonym przypadnie kierowanie nowym ministerstwem gospodarki i klimatu (wcześniej gospodarki i energii, którym kierował Peter Altmaier z CDU) oraz ministerstwo ochrony środowiska i konsumentów (wcześniej ministerstwo środowiska, zarządzane przez Svenję Schulze z SPD).
Dodatkowo Zielonym przyznane zostało ministerstwo spraw zagranicznych, którego szef zgodnie z niemiecką tradycją polityczną jest również wicekanclerzem i przywódcą swojej partii. Można zatem się spodziewać, że ministrami gospodarki i klimatu oraz szefem MSZ zostaną współprzewodniczący Zielonych Robert Habeck i Annalena Baerbock.
Oficjalna umowa koalicyjna ma zostać zaprezentowana na konferencji prasowej w Berlinie dzisiaj o godz. 15.00.
O stanowiskach poszczególnych partii w Niemczech na temat polityki klimatycznej i transformacji energetycznej pisaliśmy na BiznesAlert.pl tutaj.
Przyszły rząd koalicji świateł drogowych chce znacznie przyspieszyć proces przechodzenia na elektromobilność i planuje do 2030 roku co najmniej 15 milionów e-samochodów na niemieckich drogach. Niemcy mają stać się „rynkiem wiodącym dla elektromobilności”. – W umowie koalicyjnej SPD, Zielonych i FDP jest napisane: Naszym celem jest co najmniej 15 milionów w pełni elektrycznych samochodów do 2030 roku. Ponadto, w zależności od wymogów na poziomie UE, na początku lat 30. w Niemczech mają być rejestrowane wyłącznie pojazdy neutralne pod względem emisji CO2. – Zgodnie z propozycjami Komisji Europejskiej w 2035 roku w sektorze transportowym w Europie będą dozwolone tylko pojazdy neutralne pod względem emisji CO – będzie to miało wcześniejszy skutek w Niemczech – mówi umowa koalicyjna. Ponadto, zgodnie z umową, trzy strony opowiadają się za tym, że w przyszłości „możliwe jest zweryfikowanie tylko ponownej rejestracji pojazdów, które mogą być tankowane wyłącznie e-paliwami”. Aby przyspieszyć przejście na czystą mobilność, partie chcą zmniejszyć przeszkody biurokratyczne i rozbudować infrastrukturę ładowania.
Do 2030 roku Niemcy mają pozyskiwać 80 procent energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii, co wynika z umowy koalicyjnej. Do tej pory celem było osiągnięcie 65 procent udziału do 2030 roku. Koalicja sygnalizacji świetlnej nie chce też dalej zwiększać podatku od CO2 na paliwo, olej opałowy czy gaz ze względu na wysokie ceny energii. Wobec obecnego poziomu cen, zgodnie z umową koalicyjną ze względów społecznych, uzgodniona ścieżka cen będzie dalej przestrzegana.
Niemiecki tygodnik Die Zeit podał, że dzisiaj dojdzie do podpisania umowy koalicyjnej SPD-Zielonych-FDP, czyli tzw. koalicji świateł drogowych. Czytamy również, że Zielonym przypadną ministerstwa, w których zapadać będą decyzje odnośnie transformacji energetycznej.
Kto będzie odpowiedzialny za Energiewende?
Według Die Zeit, podział ministerstw przewiduje, że Zielonym przypadnie kierowanie nowym ministerstwem gospodarki i klimatu (wcześniej gospodarki i energii, którym kierował Peter Altmaier z CDU) oraz ministerstwo ochrony środowiska i konsumentów (wcześniej ministerstwo środowiska, zarządzane przez Svenję Schulze z SPD).
Dodatkowo Zielonym przyznane zostało ministerstwo spraw zagranicznych, którego szef zgodnie z niemiecką tradycją polityczną jest również wicekanclerzem i przywódcą swojej partii. Można zatem się spodziewać, że ministrami gospodarki i klimatu oraz szefem MSZ zostaną współprzewodniczący Zielonych Robert Habeck i Annalena Baerbock.
Oficjalna umowa koalicyjna ma zostać zaprezentowana na konferencji prasowej w Berlinie dzisiaj o godz. 15.00.
O stanowiskach poszczególnych partii w Niemczech na temat polityki klimatycznej i transformacji energetycznej pisaliśmy na BiznesAlert.pl tutaj.
Przyszły rząd koalicji świateł drogowych chce znacznie przyspieszyć proces przechodzenia na elektromobilność i planuje do 2030 roku co najmniej 15 milionów e-samochodów na niemieckich drogach. Niemcy mają stać się „rynkiem wiodącym dla elektromobilności”. – W umowie koalicyjnej SPD, Zielonych i FDP jest napisane: Naszym celem jest co najmniej 15 milionów w pełni elektrycznych samochodów do 2030 roku. Ponadto, w zależności od wymogów na poziomie UE, na początku lat 30. w Niemczech mają być rejestrowane wyłącznie pojazdy neutralne pod względem emisji CO2. – Zgodnie z propozycjami Komisji Europejskiej w 2035 roku w sektorze transportowym w Europie będą dozwolone tylko pojazdy neutralne pod względem emisji CO – będzie to miało wcześniejszy skutek w Niemczech – mówi umowa koalicyjna. Ponadto, zgodnie z umową, trzy strony opowiadają się za tym, że w przyszłości „możliwe jest zweryfikowanie tylko ponownej rejestracji pojazdów, które mogą być tankowane wyłącznie e-paliwami”. Aby przyspieszyć przejście na czystą mobilność, partie chcą zmniejszyć przeszkody biurokratyczne i rozbudować infrastrukturę ładowania.
Do 2030 roku Niemcy mają pozyskiwać 80 procent energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii, co wynika z umowy koalicyjnej. Do tej pory celem było osiągnięcie 65 procent udziału do 2030 roku. Koalicja sygnalizacji świetlnej nie chce też dalej zwiększać podatku od CO2 na paliwo, olej opałowy czy gaz ze względu na wysokie ceny energii. Wobec obecnego poziomu cen, zgodnie z umową koalicyjną ze względów społecznych, uzgodniona ścieżka cen będzie dalej przestrzegana.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.