InfrastrukturaKolejeWszystko

Nowa stacja Skierniewice za 370 mln zł

Wygodniejsza podróż, sprawniejszy i szybszy ruch pociągów, a także poprawa bezpieczeństwa – takie będą efekty modernizacji stacji w Skierniewicach, prowadzonej na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Prace rozpoczęły się od budowy dodatkowego peronu.

Peron nr 3 będzie służył do obsługi ruchu regionalnego i zostanie w pełni dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Komfort pasażerom zapewnią elementy małej architektury takie jak wiaty czy ławki. Na peron będzie można dotrzeć zarówno zejściem z wiaduktu drogowego, jak i przy pomocy windy.

W ramach inwestycji w obrębie skierniewickiej stacji, kolejarze wyremontują także mosty, wymienią tory oraz sieć trakcyjną. Dzięki temu poprawi się przepustowość i wzrośnie prędkość pociągów, przy jednoczesnym podniesieniu bezpieczeństwa. Ruch będzie prowadzony płynniej i efektywniej. Ponadto, w obecnie istniejących budynkach w Skierniewicach powstanie Lokalne Centrum Sterowania (LCS), które pozwoli na sprawniejsze zarządzanie ruchem pociągów. Centrum zostanie wyposażone w systemy: łączności z dróżnikami, zdalnego sterowania ruchem kolejowym oraz przekazywania informacji o pociągach. Wraz z monitoringiem poszczególnych odcinków LCS obejmie swoim zasięgiem Skierniewice, Miedniewice, Skierniewice Park, Skierniewkę oraz odcinki Żyrardów – Skierniewice i Skierniewice – Koluszki.

Po zakończeniu wszystkich prac pociągi będą mogły poruszać się z większą prędkością. Na odcinku Żyrardów – Skierniewice składy pasażerskie pojadą 160 km/h zwalniając przy przejeździe przez stację Skierniewice do 120 km/h, zaś pociągi towarowe z prędkością do 120 km/h. Na odcinku Skierniewice – Koluszki prędkość pociągów pasażerskich wzrośnie do 140 km/h, a towarowych do 120 km/h.

Projekt zakłada m.in. utworzenie Lokalnego Centrum Sterowania w Skierniewicach, modernizację ok. 50 km torów, 75 rozjazdów, 4 przejazdów kolejowo-drogowych oraz budowę dodatkowego peronu w Skierniewicach. Jednym z zadań była też budowa wiaduktu drogowego w Rogowie. Nowe bezkolizyjne skrzyżowanie podnosi bezpieczeństwo oraz usprawnia ruch szynowy i drogowy od grudnia ubiegłego roku.

Wartość wszystkich wyżej wymienionych prac sięga około 370 milionów zł.

Projekt POIiŚ 7.1-24.3 “Modernizacja linii kolejowej Warszawa-Łódź, etap II, Lot C – pozostałe roboty” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....

PSG: Tereny dotknięte powodzią otrzymają nowy gazociąg

Spółka poinformowała o otrzymaniu decyzji lokalizacyjnej dotyczącej gazociągu Otmuchów-Paczków (powiat nyski), na terenach, które zostały dotknięte przez zeszłoroczną powódź. Infrastruktura...

Polska i kraje bałtyckie zbliżają się by chronić energetykę

Polska oraz Litwa, Łotwa i Estonia podpisały memorandum dotyczący współpracy w zakresie ochrony infrastruktury energetycznej. W lutym bieżącego roku kraje...

Udostępnij:

Facebook X X X