Wszystko

Nowe inwestycje pozwolą na rozwój usług w Porcie Gdynia

Port Gdynia. Fot. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A / port.gdynia.pl

Port Gdynia. Fot. Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A / port.gdynia.pl

6 września w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. odbyło się publiczne otwarcie pięciu kopert zawierających oferty na wykonanie Etapu I przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. „Pogłębienie toru podejściowego i akwenów wewnętrznych Portu Gdynia”. Realizacja tego przedsięwzięcia daje Gdyni szansę na status portu głębokowodnego i jest warunkiem niezbędnym dla pozostania w ścisłej czołówce kontenerowych portów Morza Bałtyckiego.

W czasie otwarcia kopert obecni byli przedstawiciele oferentów. Zamawiającego (ZMPG-a S.A.) reprezentowali m.in. Grzegorz Dyrmo – Wiceprezes Zarządu oraz Leszek Jurczyk – Dyrektor ds. Infrastruktury i pozostali członkowie komisji przetargowej.

Swoje oferty przygotowały firmy polskie oraz międzynarodowe konsorcja. Oto lista Oferentów wraz z oferowanymi cenami:

– Energopol Szczecin S.A.- Lider konsorcjum i OJSC Euro Asian Construction Corporation „EVRASCON”- Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 98.619.182,33 zł
– STRABAG Sp. z o.o. – Lider Konsorcjum i Ed.Zublin AG – Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 75.473.937,42 zł
– BUDIMEX S.A. – Lider konsorcjum i MOSTOSTAL-KRAKW S.A. Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 65.756.114,66 zł
– Porr Polska Infrastrukture S.A. – Lider konsorcjum i Porr Bau GmbH – Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 71.297.963,82 zł
– NDI S.A. – Lider konsorcjum i BMGS S.A. – Partner konsorcjum. Cena łączna oferty (brutto) 89.576.337,17 zł

Wszystkie konsorcja zaoferowały 7 lat gwarancji oraz termin wykonania robót – 16 miesięcy.

Każda z ofert zostanie zweryfikowana pod względem formalno – prawnym. Pozwoli to na poznanie zwycięzcy przetargu, z którym zostanie podpisana umowa.

Wyburzenie części pirsów nr II i III, częściowa przebudowa Nabrzeża Gościnnego, budowa nowego stanowiska dla doku pływającego Stoczni Marynarki Wojennej oraz roboty czerpalne, a w konsekwencji nowa obrotnica nr 2 o średnicy 480 m spowodują, iż stworzone zostaną lepsze warunki dla obsługi dużych kontenerowców i innych statków transoceanicznych. Będą one miały możliwość obrócenia się na akwenach wewnętrznych portu i przez to m.in. łatwiejszy i szybszy dostęp do zlokalizowanych w głębi Portu Gdynia terminali kontenerowych.

Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A.


Powiązane artykuły

Srebro. Fot. KGHM, foto ilustracja

Polska potęgą srebra. Zachód ma na nie chrapkę

Amerykańska Służba Geologiczna dokonała przeliczenia polskich zasobów srebra, oceniając je jako największe na świecie, pozostawiające daleko w tyle dotychczasowych liderów branży....
TOP Tygodnia. Grafika: Freepik/BiznesAlert.pl

TOP Tygodnia BiznesAlert.pl. Zobacz najpopularniejsze teksty mijającego tygodnia

Polecamy Państwu zestawienie najbardziej popularnych komentarzy i opinii mijającego tygodnia (1.03-07.03.2025 roku).
Zbigniew Lewicki

Profesor Zbigniew Lewicki: Trump konsekwentnie realizuje swój plan

Zełenski obronił własne ego kosztem swojego kraju. To jedyne wytłumaczenie tego, co wydarzyło się w Gabinecie Owalnym. Moim zdaniem historia...

Udostępnij:

Facebook X X X