Dodatkowo w planach spółki jest montowanie ładowarek w miastach, które zamierzają rozwijać elektryczny transport publiczny. „Podpisaliśmy już pierwsze umowy z takimi miastami. Będziemy tam montować ładowarki dla komunikacji zbiorowej, ale będą mogli z nich korzystać także indywidualni użytkownicy” – powiedział Obajtek. Jak dodał, Energę szczególnie interesują miasta, w których ma już jakieś aktywa, np. w ciepłownictwie. „Generalnie taka współpraca z miastami może być dziś dobrym biznesem” – ocenił.
Obajtek przypomniał, że Energa jest jednym z udziałowców spółki ElectroMobility Poland (EMP), która ma wspierać procesy tworzenia i produkcji polskiego samochodu o napędzie elektrycznym. „W umowie z EMP zarezerwowaliśmy sobie dużą liczbę tych samochodów do użytku Grupy” – podkreślił. Jak dodał prezes, Energa zamierza przeznaczać ok. 40 mln zł rocznie na prace badawczo rozwojowe, ale – jak zastrzegł – tylko w tych dziedzinach, które mogą wzmocnić Grupę. Wśród nich wymienił badania nad bateriami-magazynami energii.
W Gdańsku Energa Oświetlenie wymieniła ponad 4 tys. starych lamp sodowych na nowoczesne LED-owe. W ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 spółka zmodernizuje ok. 18 tys. punktów ulicznego oświetlenia. W Pelplinie Energa Oświetlenie uruchomiła inteligentny system parkowania. Za pomocą specjalnej aplikacji na smartfonie kierowca otrzyma informację o wolnych miejscach i ich lokalizacjach. System ma monitorować bezpieczeństwo na parkingach i zawiadomić służby oraz właściciela auta w przypadku próby kradzieży.
„Generalnie współpraca z samorządami może być dobrym biznesem, bo my prowadzimy swoje interesy, samorządy mają niższe koszty, a wszyscy w ten sposób mają korzyści” – ocenił prezes Energi.