– Nasza inwestycja na Słowacji ma charakter długoterminowy, co od początku podkreślaliśmy. W najbliższym czasie sieć detaliczna Grupy Orlen powiększy się na tym rynku o kolejne 7 stacji paliw. To ważny krok w umacnianiu pozycji koncernu w regionie. Zależy nam, aby jak najszybciej sfinalizować transakcję. Kluczowa będzie decyzja słowackiego urzędu antymonopolowego – powiedział Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.
Na Słowacji na dłużej
– Na słowacki detaliczny rynek paliw weszliśmy już w kwietniu, ale od wielu lat jesteśmy obecni w obszarze sprzedaży hurtowej. Spółki z Grupy Orlen dostarczają na słowacki rynek ponad 30 różnych produktów rafineryjnych i petrochemicznych. Nasze doświadczenie w prowadzeniu działalności biznesowej na Słowacji, daje solidne podstawy do budowy kompetencji również w słowackim segmencie detalicznym – podkreślił prezes spółki.
– Zaczynamy od kilku stacji, ale naszą ambicją jest zostanie jedną z kluczowych firm na słowackim rynku detalicznym. Myślę, że jest to perspektywa 2-3 lat – dodał.
Daniel Obajtek podkreślił, że Słowacja stanowi kolejny etap w realizacji długofalowej strategii ekspansji Grupy Orlen na rynkach zagranicznych. – Dotychczas weszliśmy już na rynki Czech, Niemiec i Litwy. Każdą decyzję biznesową poprzedza analiza konkretnego rynku docelowego pod kątem możliwości osiągnięcia długofalowego zwrotu z poniesionej inwestycji. W przypadku Słowacji wykazała ona, że jest to bardzo obiecujący rynek, dający spore szanse uzyskania wysokiej marży ze sprzedaży – zaznaczył prezes koncernu.
Grupa @PKN_ORLEN zbuduje sieć detaliczną na Słowacji! Już dziś jesteśmy na tym rynku ważnym hurtownikiem paliw, trafia tam też ponad 30 naszych produktów rafineryjnych i petrochemicznych. Uważamy rynek słowacki za perspektywiczny dlatego zamierzamy inwestować tu długoterminowo pic.twitter.com/u4UGayGjKE
— Daniel Obajtek (@DanielObajtek) September 12, 2019
Na Słowacji standard jak w Czechach
Orlen chce wykorzystywać doświadczenia z rynków zagranicznych również na Słowacji. – Proponujemy szeroką ofertę i usługi najwyższej jakości. Na Słowacji będziemy korzystać przede wszystkim z własnych paliw, natomiast w ofercie pozapaliwowej dostępne będą zarówno produkty lokalne, jak i pochodzące z Polski i Czech. Zgodnie z założeniami, słowacka część sieci Grupy Orlen ma odpowiadać standardom oferty i obsługi swojego czeskiego odpowiednika – powiedział prezes.
– Orlen to już marka globalna i tak chcemy ją pozycjonować. Szanujemy historię poszczególnych marek, natomiast zależy nam, aby zwiększać ich identyfikację z Grupą Orlen, budować rozpoznawalność szeroko i czerpać z tego określone korzyści wizerunkowe. Dlatego szykujemy kampanie, które wzmocnią naszą pozycję na poszczególnych rynkach, w tym na Słowacji czy w Czechach – zakończył prezes.
PKN Orlen