icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Obwodnica Hrubieszowa oddana do użytku

(Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju)

Kierowcy korzystają już z nowej obwodnicy Hrubieszowa, która powstała w ciągu drogi krajowej nr 74 Janów Lubelski – granica państwa. Jej budowa kosztowała blisko 227 mln zł, z czego prawie 120 mln zł to fundusze Programu Rozwój Polski Wschodniej. Nowa droga usprawni transport na Lubelszczyźnie i wyprowadzi tiry z przygranicznego miasta – podaje Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Obwodnica Hrubieszowa o długości 9,3 km biegnie po południowo-wschodniej stronie miasta. Trasa dwukrotnie przechodzi nad linią kolejową, a także przecina dolinę rzeki Huczwa. W ramach inwestycji powstało 29 obiektów inżynierskich: cztery mosty i siedem wiaduktów, 18 przejść dla zwierząt oraz pięć jednopoziomowych skrzyżowań z drogami lokalnymi.

Zbudowano także trzy ronda zapewniające bezpieczny przejazd przez miejsca o największym natężeniu ruchu, tj. na skrzyżowaniach z:

  • drogą wojewódzką nr 844 prowadzącą do przejścia granicznego w Dołhobyczowie,
  • ul. Kolejową zapewniającą dojazd do położonych w pobliżu marketów handlowych i budowlanych oraz na skrzyżowaniu
  • ul. Nową obsługującą tereny kolejowej stacji towarowej.

Powstały również drogi dojazdowe obsługujące ruch lokalny o łącznej długości 7,4 km oraz system szczelnego odwodnienia drogi.

Dzięki inwestycji czas przejazdu tranzytem do przejścia granicznego z Ukrainą w Zosinie jest krótszy. Łatwiejszy jest również dojazd do przemysłowej dzielnicy Hrubieszowa. Nowa droga oznacza także  zwiększenie płynności ruchu w mieście oraz zmniejszenie uciążliwości mieszkańców związane z hałasem, emisją spalin, drganiami oraz zagrożeniem wypadkami.

Źródło zdjęć: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie (fot. Krzysztof Nalewajko)

(Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju)

Kierowcy korzystają już z nowej obwodnicy Hrubieszowa, która powstała w ciągu drogi krajowej nr 74 Janów Lubelski – granica państwa. Jej budowa kosztowała blisko 227 mln zł, z czego prawie 120 mln zł to fundusze Programu Rozwój Polski Wschodniej. Nowa droga usprawni transport na Lubelszczyźnie i wyprowadzi tiry z przygranicznego miasta – podaje Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Obwodnica Hrubieszowa o długości 9,3 km biegnie po południowo-wschodniej stronie miasta. Trasa dwukrotnie przechodzi nad linią kolejową, a także przecina dolinę rzeki Huczwa. W ramach inwestycji powstało 29 obiektów inżynierskich: cztery mosty i siedem wiaduktów, 18 przejść dla zwierząt oraz pięć jednopoziomowych skrzyżowań z drogami lokalnymi.

Zbudowano także trzy ronda zapewniające bezpieczny przejazd przez miejsca o największym natężeniu ruchu, tj. na skrzyżowaniach z:

  • drogą wojewódzką nr 844 prowadzącą do przejścia granicznego w Dołhobyczowie,
  • ul. Kolejową zapewniającą dojazd do położonych w pobliżu marketów handlowych i budowlanych oraz na skrzyżowaniu
  • ul. Nową obsługującą tereny kolejowej stacji towarowej.

Powstały również drogi dojazdowe obsługujące ruch lokalny o łącznej długości 7,4 km oraz system szczelnego odwodnienia drogi.

Dzięki inwestycji czas przejazdu tranzytem do przejścia granicznego z Ukrainą w Zosinie jest krótszy. Łatwiejszy jest również dojazd do przemysłowej dzielnicy Hrubieszowa. Nowa droga oznacza także  zwiększenie płynności ruchu w mieście oraz zmniejszenie uciążliwości mieszkańców związane z hałasem, emisją spalin, drganiami oraz zagrożeniem wypadkami.

Źródło zdjęć: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie (fot. Krzysztof Nalewajko)

Najnowsze artykuły