– Decyzję premiera Tuska o dokończeniu południowej odcinka obwodnicy Warszawy i wstrzymaniu innych inwestycji drogowych stolicy można rozpatrywać w politycznym kontekście zbliżającego się referendum ws. odwołania prezydent Hanny Gronkiewicz-Waltz – ocenia dla naszego portalu Jakub Opara, samorządowiec, były radny Warszawy (PiS) i ekspert Narodowego Centrum Studiów Strategicznych.
W jego opinii nie jest publiczną tajemnicą, że obecnym władzom szczególnie zależy na tym, by obecna prezydent pozostała na stanowisku. Stąd obietnica dokończenia południowej obwodnicy, na którą dotąd nie było wystarczających środków finansowych.
Opara twierdzi z drugiej strony, że w województwach podkarpackim i podlaskim, gdzie w samorządach rządzi PiS, inwestycje w infrastrukturę drogową zostały przez GDDKiA zredukowane na lata 2014-2015.
– Kolejny przykład na nagłe znajdywanie środków na inwestycje warszawskie w bezpośrednim okresie przed wspomnianym referendum stanowi niedawna informacja o nagłym przyznaniu przez Unię Europejską pół miliarda zł więcej na dokończenie II linii metra, których ponoć dotąd nie było. To jest dla mnie analogiczna sytuacja z ogłoszeniem przez premiera dokończenia południowej obwodnicy drogowej – kończy Opara.