icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Orlen modernizuje stacje paliw w Niemczech

Orlen Deutschland, spółka z grupy PKN Orlen zarządzająca na terenie Niemiec siecią stacji paliwowych pod marką star, zmodernizowała 50 tego typu placówkę, w ramach realizowanego od 2017 r. projektu nowej, modułowej koncepcji tych obiektów.

Według Orlen Deutschland, spośród ponad 580 placówek tej spółki do końca 2021 r. przekształconych zostanie 200 – „z klasycznej stacji benzynowej ze sklepem w miejsce spotkań z przyjemną atmosferą i gastronomią”.

Jak poinformował Orlen Deutschland, wyniki zmian wprowadzanych na stacjach paliw spółki, które polegają m.in. na poszerzaniu oferty pozapaliwowej oraz nowej aranżacji wnętrz, pokazują, że oprócz znacznego wzrostu sprzedaży kawiarni star cafe odnotowano także dłuższe pobyty klientów.

Prezes Orlen Deutschland Waldemar Bogusch, cytowany w komunikacie spółki, podkreśla, że „zmodernizowana liczba 50 stacji spółki, w tak krótkim czasie, jest wyjątkowa” – 50 placówka z nowym designem i rozszerzoną ofertą została w ostatnim czasie oddana do użytku w Berlinie.

Spółka zapowiada, że w 2019 r. zmodernizowanych ma zostać przynajmniej 40 dalszych stacji paliwowych pod marką star – zgodnie z przewidywaniami setna placówka tego typu zacznie funkcjonować w drugiej połowie przyszłego roku, a dwusetna ma być gotowa do końca 2021 r. Projekt obejmuje zarówno mniejsze, jak i większe stacje paliwowe. „Orlen stał się wszechstronnym partnerem dla osób mobilnych” – podkreśla Orlen Deutschland.

Jak wyjaśnia spółka, wdrażana przez nią nowa koncepcja stacji łączy usługi, jak choćby tankowanie paliwa i gastronomia, zakupy innych produktów, spożywczych czy akcesoriów samochodowych, z możliwością odpoczynku w otoczeniu zaaranżowanym dla różnych grup docelowych klientów – elementem wystroju placówek w poszczególnych lokalizacjach są np. wielkoformatowe fotografie okolicznych atrakcji turystycznych.

Nowa koncepcja, która łączy również obsługę i samoobsługę – jak podkreśla Orlen Deutschland – wprowadza jednocześnie rozwiązania cyfrowe, które mają ułatwiać korzystanie z oferty i usług w placówek star. Rozwiązania te obejmują np. myjnie samochodowe, a także możliwość skorzystania z bankomatów czy punktów DHL.

Wśród innowacji, które zakłada projekt, spółka wymienia także opcję paliw alternatywnych, podając jako przykład systemy zbiorników AdBlue oraz testowe tankowanie wodorem – w 2017 r. uruchomiono pierwszy w sieci star pilotażowy punkt dla aut zasilanych wodorem na stacji w miejscowości Muelheim.

Polska Agencja Prasowa

Orlen Deutschland, spółka z grupy PKN Orlen zarządzająca na terenie Niemiec siecią stacji paliwowych pod marką star, zmodernizowała 50 tego typu placówkę, w ramach realizowanego od 2017 r. projektu nowej, modułowej koncepcji tych obiektów.

Według Orlen Deutschland, spośród ponad 580 placówek tej spółki do końca 2021 r. przekształconych zostanie 200 – „z klasycznej stacji benzynowej ze sklepem w miejsce spotkań z przyjemną atmosferą i gastronomią”.

Jak poinformował Orlen Deutschland, wyniki zmian wprowadzanych na stacjach paliw spółki, które polegają m.in. na poszerzaniu oferty pozapaliwowej oraz nowej aranżacji wnętrz, pokazują, że oprócz znacznego wzrostu sprzedaży kawiarni star cafe odnotowano także dłuższe pobyty klientów.

Prezes Orlen Deutschland Waldemar Bogusch, cytowany w komunikacie spółki, podkreśla, że „zmodernizowana liczba 50 stacji spółki, w tak krótkim czasie, jest wyjątkowa” – 50 placówka z nowym designem i rozszerzoną ofertą została w ostatnim czasie oddana do użytku w Berlinie.

Spółka zapowiada, że w 2019 r. zmodernizowanych ma zostać przynajmniej 40 dalszych stacji paliwowych pod marką star – zgodnie z przewidywaniami setna placówka tego typu zacznie funkcjonować w drugiej połowie przyszłego roku, a dwusetna ma być gotowa do końca 2021 r. Projekt obejmuje zarówno mniejsze, jak i większe stacje paliwowe. „Orlen stał się wszechstronnym partnerem dla osób mobilnych” – podkreśla Orlen Deutschland.

Jak wyjaśnia spółka, wdrażana przez nią nowa koncepcja stacji łączy usługi, jak choćby tankowanie paliwa i gastronomia, zakupy innych produktów, spożywczych czy akcesoriów samochodowych, z możliwością odpoczynku w otoczeniu zaaranżowanym dla różnych grup docelowych klientów – elementem wystroju placówek w poszczególnych lokalizacjach są np. wielkoformatowe fotografie okolicznych atrakcji turystycznych.

Nowa koncepcja, która łączy również obsługę i samoobsługę – jak podkreśla Orlen Deutschland – wprowadza jednocześnie rozwiązania cyfrowe, które mają ułatwiać korzystanie z oferty i usług w placówek star. Rozwiązania te obejmują np. myjnie samochodowe, a także możliwość skorzystania z bankomatów czy punktów DHL.

Wśród innowacji, które zakłada projekt, spółka wymienia także opcję paliw alternatywnych, podając jako przykład systemy zbiorników AdBlue oraz testowe tankowanie wodorem – w 2017 r. uruchomiono pierwszy w sieci star pilotażowy punkt dla aut zasilanych wodorem na stacji w miejscowości Muelheim.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły