icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PKN Orlen uruchomił w Monachium stację paliw z logo Star oraz Grupy Orlen

PKN Orlen uruchomił w Monachium stację paliw w formacie co-brandingu, łączącym lokalną markę star, która należy do spółki zależnej Orlen Deutschland, z logotypem Grupy Orlen – poinformował w środę koncern, który posiada w Niemczech sieć ponad 580 stacji.

Na początku października PKN Orlen informował, że jeszcze w tym roku na stacjach paliw z Grupy Orlen w Czechach, na Słowacji i w Niemczech pojawi się marka Orlen, jako element wdrażanej strategii co-brandingu, zakładającej współistnienie lokalnych marek Benzina i star z logotypem Grupy Orlen.

Orlen w Bawarii 

„Nasza pierwsza stacja w Bawarii już działa, tym samym nasza sieć jest obecna we wszystkich niemieckich landach. Obiekt w Monachium został uruchomiony w formacie co-brandingu łączącym lokalną markę star z logotypem Grupy ORLEN” – oznajmił w środę na Twitterze PKN Orlen.

-Jesteśmy polskim koncernem, który coraz bardziej umacnia swoją pozycję także na zagranicznych rynkach. Dlatego otworzyliśmy pierwszą stację paliw w Bawarii. Oznacza to, że jesteśmy już obecni we wszystkich niemieckich landach. Za naszą zachodnią granicą posiadamy blisko 600 obiektów, co plasuje nas jako siódmą sieć stacji paliw. Warto również zwrócić uwagę, że w ciągu trzech kwartałów 2019 roku nasz segment detaliczny wypracował około 600 mln zł więcej wyniku operacyjnego niż rok wcześniej. Największą zmianę procentową odnotowaliśmy w tym okresie właśnie w Niemczech, gdzie wynik wzrósł aż o 34% – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen.

Pierwsza stacja z połączonym logotypem obu marek znajduje się przy Landsberger Straße 447 w Monachium. Do tej pory ORLEN funkcjonował na rynku niemieckim tylko pod marką „star”, która stała się w Niemczech symbolem innowacyjnych stacji benzynowych, spełniających potrzeby nowoczesnego społeczeństwa. Klienci „star”, oprócz standardowej oferty, mają możliwość tankowania paliw alternatywnych, a także korzystania ze stacji szybkiego ładowania, produktów marek własnych oraz innowacji cyfrowych.

Połączone logotypy ORLEN i „star” pojawiły się m.in. na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz ekranach wewnątrz stacji. W ten sposób ORLEN będzie bardziej rozpoznawalny na niemieckim rynku, a w przyszłości może zastąpić markę regionalną. W ciągu najbliższych kilku lat koncern chce bowiem zbudować jedną międzynarodową markę ORLEN na wszystkich rynkach, na których prowadzi działalność lub sprzedaje swoje produkty. Dzięki spójnemu wizerunkowi spółka będzie mogła w pełni wykorzystywać swój potencjał.

Rebranding sieci

W październiku koncern podawał, że „w ramach działań, które docelowo mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci”, na wszystkich rynkach, gdzie obecna jest Grupa Orlen, „będzie prowadzona spójna komunikacja, w której istotną rolę odgrywać będzie dalsze zaangażowanie w Formułę 1”.

PKN Orlen wyjaśniał wówczas, iż „w ramach wzmacniania znajomości marki Orlen połączone logotypy będą pojawiały się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji Benzina i star”. Koncern podkreślał, że „wprowadzi flagową markę do lokalnych działań marketingowych, wykorzystując na rynkach zagranicznych także potencjał komunikacyjny wynikający z zaangażowania w Formułę 1 i sponsoring Roberta Kubicy”.

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek zwracał wcześniej uwagę, że rozłożony na lata rebranding nie przewiduje na tym etapie likwidacji „bliskich klientowi marek lokalnych w Czechach, na Słowacji i w Niemczech”, ale łączenie ich z logotypem Grupy Orlen. „Pozwoli to zbudować rozpoznawalność marki Orlen na tych rynkach. Docelowy rebranding pozwoli nam uzyskać synergię w obszarze komunikacji i marketingu, a jego wsparciem będzie wykorzystanie naszego dalszego zaangażowania w jeden z najbardziej popularnych sportów na świecie, czyli Formułę 1” – mówił w październiku Obajtek.

PKN Orlen informował wtedy, że posiada ponad 2800 stacji paliwowych w Europie – 1779 w Polsce, 585 w Niemczech, 413 w Czechach, 25 na Litwie i osiem na Słowacji, a proces rebrandingu wszystkich tych obiektów Grupy Orlen ma kosztować kilkadziesiąt milionów złotych.

AKTUALIZACJA: Godz. 11:00, 14.11,2019. Dodano komunikat spółki wraz z komentarzem prezesa PKN Orlen.

Polska Agencja Prasowa/PKN Orlen

 

PKN Orlen uruchomił w Monachium stację paliw w formacie co-brandingu, łączącym lokalną markę star, która należy do spółki zależnej Orlen Deutschland, z logotypem Grupy Orlen – poinformował w środę koncern, który posiada w Niemczech sieć ponad 580 stacji.

Na początku października PKN Orlen informował, że jeszcze w tym roku na stacjach paliw z Grupy Orlen w Czechach, na Słowacji i w Niemczech pojawi się marka Orlen, jako element wdrażanej strategii co-brandingu, zakładającej współistnienie lokalnych marek Benzina i star z logotypem Grupy Orlen.

Orlen w Bawarii 

„Nasza pierwsza stacja w Bawarii już działa, tym samym nasza sieć jest obecna we wszystkich niemieckich landach. Obiekt w Monachium został uruchomiony w formacie co-brandingu łączącym lokalną markę star z logotypem Grupy ORLEN” – oznajmił w środę na Twitterze PKN Orlen.

-Jesteśmy polskim koncernem, który coraz bardziej umacnia swoją pozycję także na zagranicznych rynkach. Dlatego otworzyliśmy pierwszą stację paliw w Bawarii. Oznacza to, że jesteśmy już obecni we wszystkich niemieckich landach. Za naszą zachodnią granicą posiadamy blisko 600 obiektów, co plasuje nas jako siódmą sieć stacji paliw. Warto również zwrócić uwagę, że w ciągu trzech kwartałów 2019 roku nasz segment detaliczny wypracował około 600 mln zł więcej wyniku operacyjnego niż rok wcześniej. Największą zmianę procentową odnotowaliśmy w tym okresie właśnie w Niemczech, gdzie wynik wzrósł aż o 34% – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN Orlen.

Pierwsza stacja z połączonym logotypem obu marek znajduje się przy Landsberger Straße 447 w Monachium. Do tej pory ORLEN funkcjonował na rynku niemieckim tylko pod marką „star”, która stała się w Niemczech symbolem innowacyjnych stacji benzynowych, spełniających potrzeby nowoczesnego społeczeństwa. Klienci „star”, oprócz standardowej oferty, mają możliwość tankowania paliw alternatywnych, a także korzystania ze stacji szybkiego ładowania, produktów marek własnych oraz innowacji cyfrowych.

Połączone logotypy ORLEN i „star” pojawiły się m.in. na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz ekranach wewnątrz stacji. W ten sposób ORLEN będzie bardziej rozpoznawalny na niemieckim rynku, a w przyszłości może zastąpić markę regionalną. W ciągu najbliższych kilku lat koncern chce bowiem zbudować jedną międzynarodową markę ORLEN na wszystkich rynkach, na których prowadzi działalność lub sprzedaje swoje produkty. Dzięki spójnemu wizerunkowi spółka będzie mogła w pełni wykorzystywać swój potencjał.

Rebranding sieci

W październiku koncern podawał, że „w ramach działań, które docelowo mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci”, na wszystkich rynkach, gdzie obecna jest Grupa Orlen, „będzie prowadzona spójna komunikacja, w której istotną rolę odgrywać będzie dalsze zaangażowanie w Formułę 1”.

PKN Orlen wyjaśniał wówczas, iż „w ramach wzmacniania znajomości marki Orlen połączone logotypy będą pojawiały się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji Benzina i star”. Koncern podkreślał, że „wprowadzi flagową markę do lokalnych działań marketingowych, wykorzystując na rynkach zagranicznych także potencjał komunikacyjny wynikający z zaangażowania w Formułę 1 i sponsoring Roberta Kubicy”.

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek zwracał wcześniej uwagę, że rozłożony na lata rebranding nie przewiduje na tym etapie likwidacji „bliskich klientowi marek lokalnych w Czechach, na Słowacji i w Niemczech”, ale łączenie ich z logotypem Grupy Orlen. „Pozwoli to zbudować rozpoznawalność marki Orlen na tych rynkach. Docelowy rebranding pozwoli nam uzyskać synergię w obszarze komunikacji i marketingu, a jego wsparciem będzie wykorzystanie naszego dalszego zaangażowania w jeden z najbardziej popularnych sportów na świecie, czyli Formułę 1” – mówił w październiku Obajtek.

PKN Orlen informował wtedy, że posiada ponad 2800 stacji paliwowych w Europie – 1779 w Polsce, 585 w Niemczech, 413 w Czechach, 25 na Litwie i osiem na Słowacji, a proces rebrandingu wszystkich tych obiektów Grupy Orlen ma kosztować kilkadziesiąt milionów złotych.

AKTUALIZACJA: Godz. 11:00, 14.11,2019. Dodano komunikat spółki wraz z komentarzem prezesa PKN Orlen.

Polska Agencja Prasowa/PKN Orlen

 

Najnowsze artykuły