Orlen Paliwa planuje rozbudowę Terminalu Gazu Płynnego w Szczecinie, a zakres prac przewiduje m.in. montaż dwóch zbiorników magazynowych LPG o pojemności 2100 metrów sześc. każdy. Spółka ogłosiła właśnie zapytanie ofertowe w tej sprawie. Oferty w ramach postępowania można składać do 28 lutego.
Rozbudowa terminalu LPG
– Orlen Paliwa zaprasza do złożenia oferty dotyczącej rozbudowy Terminalu Gazu Płynnego w Szczecinie wraz z posadowieniem dwóch sztuk zbiorników magazynowych LPG o pojemności 2100 metrów sześc. każdy – czytamy w komunikacie.
Spółka podkreśla, że zakres prac w ramach inwestycji, której dotyczy postępowanie, obejmować będzie kilka branż, w tym budowlaną, kolejową, mechaniczną, konstrukcyjną, elektryczną i sanitarną.
Według Orlen Paliwa, przy rozbudowie Terminala Gazu Płynnego w Szczecinie o nowe pojemności magazynowe przewidywana jest też rozbudowę bocznicy kolejowej o trzy dodatkowe tory, budowa dodatkowego stanowiska przeładunkowego cystern kolejowych wraz z wagą kolejową oraz budowa pompowni LPG, jak również rozbudowa instalacji technologicznych, elektrycznych i przeciwpożarowych i odprowadzania wód deszczowych.
Spółka wyjaśniła, że postępowanie ogłoszone w związku z planowaną inwestycją będzie przebiegało w dwóch etapach: zbieranie ofert formalnych i technicznych do 28 lutego, a następnie zbieranie ofert handlowych, przy czym termin ofertowania to 14 dni. Jak wyjaśniono, „oferenci, którzy spełnią wszystkie warunki formalne i techniczne wymagane w pierwszym etapie postępowania – ich weryfikacja przebiegnie pozytywnie – zostaną zaproszeni i zakwalifikowani do etapu drugiego, handlowego”.
Orlen Paliwa to podmiot zależny PKN Orlen, zajmujący się przede wszystkim hurtową sprzedażą benzyny, olejów napędowego i grzewczego, a także propanu, butanu, mieszaniny propan-butanu – LPG oraz gazu ziemnego. Wykonuje też instalacje przemysłowe na gaz płynny. Na terenie kraju posiada sieć terminali LPG, w tym morski terminal w Szczecinie.
Polska Agencja Prasowa/Aleksander Tretyn
Olechnowicz: Saudi Aramco będzie chciało wykorzystać fuzję Orlenu i Lotosu