AlertEnergetykaRopa

Orlen integruje własne dostawy, żeby uniknąć braku paliw na stacjach

fot. PKN Orlen

Orlen Transport przejął od Orlen Paliwa część zakładu świadczącą usługi przewozu paliw. W ten sposób cała działalność koncernu w zakresie transportu drogowego znalazła się w jednej spółce. Integracja umożliwi dalszą optymalizację usług przewozowych i wzmocnienie potencjału logistycznego koncernu.

Warto wspomnieć, że obniżka cen paliw na początku października doprowadziła do całkowitej niedostępności na wielu stacjach w kraju. Aby utrzymać dostępność paliw koncern musiał skorzystać z pomocy wojska w dostarczeniu surowca. Obecnie szał na niskie ceny diesla i benzyny są już przeszłością, ale Orlen zamierza usprawnić swoje usługi transportowe, żeby dostawy paliw był bardziej płynne.

– Gdy w 2021 roku odkupiliśmy 100 procent udziałów w Orlen Transport i spółka ta wróciła do Grupy, zapowiadaliśmy nie tylko odbudowę własnych mocy transportowych, ale też integrację logistyki drogowej w ramach Grupy Kapitałowej Orlen. Skupienie całej działalności transportowej w ramach jednego podmiotu poprawi efektywność zarządzania tym segmentem, usprawni procesy zakupowe związane z rozwojem i serwisowaniem parku maszynowego, ułatwi modernizację i przyczyni się do podniesienia poziomu usług świadczonych klientom. W najbliższym czasie planujemy m.in. wyposażenie wszystkich pojazdów w inteligentne systemy bezpieczeństwa  oraz działania na rzecz zwiększenia efektywności energetycznej Orlen Transport. Efektem integracji będzie wzmocnienie pozycji koncernu na rynku przewozów drogowych paliw – mówi Michał Róg, Członek Zarządu ds. Handlu i Logistyki Orlen.

W ramach integracji, do Orlen Transport trafiło dodatkowe 135 jednostek transportowych i 225 kierowców. Dzięki połączeniu, Spółka dysponuje obecnie nowoczesną flotą ponad 330 zestawów do przewozu towarów niebezpiecznych ADR klasy II i III, czyli paliw płynnych, w tym gazu. Zatrudnia ponad 1000 pracowników, w tym ponad 900 kierowców. Orlen Transport rozpoczął już realizację kontraktów w zakresie przewozów paliw płynnych na rzecz Orlen Paliwa oraz klientów tej spółki na terenie całej Polski.

– Wieloletnie doświadczenie oraz wysokie kompetencje w zakresie transportu pozyskane od Orlen Paliwa, pozwolą nam nie tylko na wzmocnienie procesów logistycznych wewnątrz Grupy, ale również na poszerzenie skali naszej działalności. Da nam to możliwość wyjścia z usługami transportu paliw płynnych poza granice naszego kraju. Połączenie pozwoli nam także zwiększyć skalę inwestycji m.in. w tabor. W przyszłym roku wydamy na to ponad 140 mln zł – mówi Mirosław Zubek, Prezes Zarządu Orlen Transport.

Orlen Transport to jeden z największych w Polsce dostawców usług transportu drogowego. W 2022 roku spółka przewiozła ponad 7,1 mln m sześc. paliw płynnych. Przychody spółki, generowane w oparciu o długoterminowe umowy z Grupą Orlen i innymi koncernami paliwowymi, w 2022 roku wyniosły 193,6 mln zł. W 2015 roku podjęto decyzję o sprzedaży Orlen Transport prywatnemu przewoźnikowi. W związku z rosnącymi potrzebami logistycznymi dynamicznie rozwijającego się koncernu, w 2021 roku. Zarząd Orlenu zdecydował o ponownym włączeniu spółki do Grupy Kapitałowej.

Orlen / Jacek Perzyński

Orlen chce wybudować elektrolizer koło elektrowni jądrowej na Pomorzu


Powiązane artykuły

Unia zmienia magazyny gazu. Czy obniży ceny w zimie?

Unia Europejska wprowadziła zmiany w przepisach dotyczących obowiązkowego napełniania magazynów gazu, umożliwiając państwom członkowskim większą elastyczność w realizacji tego celu....
Stacja ładowania Polenergia eMobility. Fot. Polenergia

Zielona energia nie jest przepustką do El Dorado operatorów ładowarek

Polenergia eMobility mimo wzrostu skali działalności nadal przynosi straty. Czy dlatego jej właściciel mrozi inwestycje, i chce ją sprzedać?

Gazprom zaciera ręce. Holandia pozwala mu odzyskać zamrożone aktywa

Sąd Okręgowy w Hadze uchylił nakaz zajęcia aktywów dwóch spółek kontrolowanych przez Gazprom. Rosyjski gigant energetyczny odzyskał swoje udziały z...

Udostępnij:

Facebook X X X